Піти на поступки власникам євроавтівок вирішили 289 народних депутатів.

Парламентарі врешті дійшли згоди у спірному питанні розмитнення та визнали за основу проект закону No4643-д. Даний документ пропонує полегшену схему легалізації користованого транспорту з-за кордону.

Змінити пропонують у першу чергу формулу для розрахунку суми акцизного податку. До того ж буде введено пільгові правила для власників, що не спромоглися вчасно розмитнити свій автомобіль.

Пільгові правила розмитнення будуть діяти для «євроблях», ввезених на митну територію України до кінця 2020 року. Один громадянин зможе очистити перед законом лише одну автівку будь якої категорії.

Транспорт, що підлягає розмитненню, повинен відповідати екологічній нормі “Євро2”. Оформити митну документацію на б/в автомобіль з Європи можна буде лише протягом 180 діб із моменту, коли новий закон офіційно набуде чинності.

Формула розмитнення щонайменше на наступні пів року виглядатиме так: базова ставка + коефіцієнт мотору + додаткова плата за дизельний мотор.

Базова ставка відображатиме вік автомобіля. Для машини, якій менше 9 років, вона буде дорівнювати 0.

За старші авто базова ставка нараховуватиметься таким чином:

  • 10 р. – 25 €;
  • 11 р. – 50 €;
  • 12 р. – 75 €;
  • 13 р. – 100 €;
  • 14 р. – 125 €;
  • від 15 р. – 150 €.

Коефіцієнт мотору будуть обчислювати множенням його об’єму на відповідну ставку:

  • до 2000 см³ – 0,25 €;
  • до 3000 см³ – 0,2 €;
  • до 4000 см³ – 0,25 €;
  • до 5000 см³ – 0,35 €;
  • від 5001 см³ – 0,5 €.

Розрахована вищезазначеним чином сума і буде акцизом за автомобіль, на який нараховуватимуть ПДВ у розмірі 20%. Окрім вартості самого розмитнення, власники “євроблях” будуть змушені сплатити 8,5 тис. грн штрафу за недотримання передбаченого законом терміну розмитнення.

Для більшості українських «євроблях» уся процедура коштуватиме не більше 1 тис. євро.