При покупці нових машин пропонують доплачувати за здачу попереднього авто на утилізацію.

Для власників старих автомобілів можуть ввести новий податок – т.зв. утилізаційний збір. З такою пропозицією виступили в Держекоінспекції.

За словами глави відомства Андрія Мальованого, відсутність розгалуженої мережі центрів для здачі і знешкодження старих авто, необхідність доплачувати за знищення машин не стимулюють водіїв утилізувати старі авто згідно з вимогами законодавства. Відповідно такий бізнес не є прибутковим.

Голова Держекоінспекції підкреслив, що для вирішення проблеми потрібно застосовувати аналогічні з Європою механізми, серед яких:

  • доплати автовласникам при покупці нового авто після належної утилізації старого;
  • стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автомобіля;
  • високі штрафи для тих, хто порушує норми утилізації авто;
  • розширена відповідальність автовиробника, який повинен подбати про подальше “знешкодженні” відпрацьованого товару.

Ремонт дизельного двигуна

До слова, в Україні тільки 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію. А потрапляючи на звалища вживані авто забруднюють грунт свинцем, іржею, відпрацьованими маслами.

“Протягом 2020 го утилізовано лише 13 000 авто. Решта забруднює навколишнє середовище на звалищах”, – додав Андрій Мальований.