Цьогоріч ситуація із реконструкцією українських доріг поставила експертів у глухий кут. Адже вартість ремонту зросла, а матеріали за своєю ціною залишилися на попередньому рівні. Як же так вийшло?

За 11 місяців 2020 року будівництво нових доріг в Україні скоротилося на 20% у порівнянні із минулим 2019 роком. Якщо точніше, то у поточному році було збудовано всього 14,35 км доріг. Саме такі дані надає всесвітня організація CoST, що спеціалізується на прозорості інфраструктури, у своїх аналітичних даних.

Окрім 14,35 км новозбудованих доріг, фахівцями дорожньої інфраструктури було також проведено реконструкцію 77,29 км українських доріг, 449,7 км поглибленого, так би мовити «капітального», ремонту, а також 4395,4 км робіт, які спеціалісти називають поточними або середніми ремонтними роботами. Щодо середнього ремонту, то в більшості випадків він ще не завершений та проводитиметься впродовж більш як 1 року.

Зокрема, ремонт та будівництво наразі виконуються у Чернігівській, Львівській, Хмельницькій, Житомирській, Полтавській, Кропивницькій, Дніпровській та Донецькій областях. Найвища вартість за кілометр виконаних робіт на даний момент саме у Дніпровському регіоні.

ями на дорогах

Щодо конкретних цін на ремонтні роботи та дорожнє будівництво, розрахунки CoST показали, що в Україні цього року за 1 км нової дороги середня ціна складала 90,2 млн грн. У порівнянні із тогорічною вартістю, це дешевше на 14,3%. Реконструкція також знизилася у ціні, причому тут різниця з минулим 2019 роком уже склала 44,7%. Фактично вона вартувала цьогоріч 36 млн грн. Капітальний ремонт трохи подорожчав, та не суттєво, всього на 4%. Його вартість у 2020 склала 25,18 млн грн.

В той самий час вартість за 1 км середнього (поточного) ремонту у 2020 році збільшилася ледь не у 2 рази. Варто зауважити, що при цьому ціна базових матеріалів, які потрібні для проведення поточного ремонту та дорожнього будівництва, залишилась такою ж, як і у 2019 році.