Чорні хмари збираються над плагіном. Технологія, яка повинна була стати сполучною ланкою між класичними автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння та електричною революцією, піддалася нищівній критиці. Багато екологів не сумніваються, що пропонувати автомобілі такого типу є “скандалом”, що затьмарює навіть найгучніший скандал за останні роки – дизельгейт!

Європейська федерація транспорту та навколишнього середовища (T&E) об’єднує найбільші неурядові організації, що сприяють сталому транспорту. На її прохання було проведено дослідження з метою перевірки фактичного впливу на навколишнє середовище гібридів, які заряджаються з розетки. Результати експерименту не викликають оптимізму …

Три гібриди пройшли випробування на викиди в реальних дорожніх умовах: BMW X5, Mitsubishi Outlander та Volvo XC60. Якщо ви вірите в тести гомологації (WLTP), кожен з цих автомобілів може похвалитися сенсаційними результатами викидів CO2. BMW X5 45e викидає в середньому 32 грами CO2 / км, Mitsubishi Outlander PHEV – 46 грамів CO2 / км, а Volvo XC60 T8 – 71 грам на кілометр. Проблема полягає в тому, що ці типи цінностей неможливо отримати в реальному світі.

BMW X5 гібрид

Докази?

Слід визнати, що вчені підійшли до проблеми професійно. Дорожні випробування із застосуванням спеціалізованого вимірювального обладнання проводились у різних умовах. Діапазон та споживання електроенергії перевіряли на певних рівнях навантаження транспортного засобу (наприклад, з повним допустимим навантаженням тощо). Весь цикл випробувань відбувався між 11 липня і 24 серпня цього року.

Щоб уникнути звинувачень у маніпуляціях та усунути вплив зовнішніх факторів, фахівці намагалися врахувати якомога більше змінних. Вичерпний звіт, що описує процедури та хід випробувань, налічує 107 сторінок формату А4. Наприклад, були враховані такі змінні, як тип шин, тиск у шинах, зовнішня температура та вологість повітря.

Випробування проходили як у місті, на приміських (сільських) дорогах, так і в умовах автобанів. Було враховано: відхилення показників одометра щодо сигналів GPS, різницю у висоті на окремих маршрутах та відхилення у стилях водіння водіїв та розташуванні самих транспортних засобів (електричний, змішаний або режими економії заряду).

 Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV

Які ж результати тестування гібридів?

T&E не сумнівається, що пропонувати гібриди у виставкових залах – це скандал, який прагне стати новим скандалом накшталт дизельгейту!

Найкращий з отриманих результатів (старт та переважна більшість маршрутів на електриці) BMW X5 досягло позначки в 42,3 г CO2 / км, що на 1/4 більше від заявленого. Проблема полягає в тому, що при повторній спробі в режимі зарядки акумулятора (коли двигун внутрішнього згоряння перезаряджає батареї на додаток до їзди на машині), результат становив 384,6 грамів CO2 / км!

Подібним чином, хоча і трохи менш шокуючі, результати були досягнуті Mitsubishi та Volvo. За найкращого можливого сценарію Outlander викинув 85,8 грамів СО2 / км, а в гіршому – 216,1 грама. У випадку з Volvo XC60 T8 це було відповідно: 115,3 та 241,8 г CO2 / км!

Представники T&E не сумніваються, що в даний час гібриди, які підключаються, замість того, щоб поєднувати переваги ДВЗ та електричних автомобілів, накопичують найбільші недоліки обох технологій в одному транспортному засобі.

На думку екологів, на практиці ми маємо справу з маркетинговим трюком, який – під виглядом турботи про навколишнє середовище – дозволяє тримати в пропозиції машини з великими двигунами, які виділяють в атмосферу багато шкідливих речовин.

Вже не вперше органи, які орієнтовані на захист планети, звертають увагу на той факт, що гібриди часто використовуються як звичайні машини з двигунами внутрішнього згоряння, що є абсурдом. Як результат – наприклад, через вагу, яка виникає внаслідок необхідності возити з собою важкі тягові акумулятори, – їх фактична витрата палива часто перевищує результати конкуруючих автомобілів із суто приводом внутрішнього згоряння.