В результаті дослідження, проведеного групою вчених з The State University of New York at Buffalo, під керівництвом професора Дітріха Ледве, вдалося обчислити поправочний коефіцієнт для зіткнення авто з різною вагою. Тобто, фактично фахівці визначили, водії і пасажири якої автівку перебувають у більшій безпеці в разі аварії.

З шкільного курсу фізики багато хто пригадає, що при ударі, імпульс енергії, що поглинається двома автомобілями, що рухалися з аналогічною швидкістю, однаковий, але тут варто враховувати масу кожного, щоб дізнатися, яке з них отримає великі пошкодження в ДТП. Тобто, постраждає, абсолютно точно, автівка з меншою вагою. Тепер, вчені в ході дослідження вирахували поправочний коефіцієнт для зіткнення таких авто.

Якщо, наприклад, взяти Hyundai Solaris (1200 кг) і Range Rover (2300 кг), то для першого авто коефіцієнт дорівнює 0,75, тоді як для другого рівно в три рази менший – 0,25. Таким чином, виходить, що саме позашляховик отримає в 3 рази менші пошкодження, ніж Solaris. При цьому те, що машина більша, ще не означає, що вона безпечніша, оскільки конструкція, як і центр ваги, теж відіграють важливу роль.

Euro NCAP
Euro NCAP

Рамні позашляховики важчі, але у кросоверів є програмовані зони деформації, а тому вони більш безпечні, оскільки при ударі енергія розподіляється по кузову, хоча при цьому зовнішні пошкодження у цих машин можуть здаватися більшими.

У пікапів і позашляховиків важка рама і енергія, що отримується при ударі не гаситься конструкцією, а передається людям, які знаходяться в салоні.

Якщо підвести підсумок, то вийде, що найбезпечнішими можна назвати автомобілі з більшою масою і низьким центром ваги. Наприклад, 3-тонні лімузини, седан Mercedes-Benz S-Class, що важить більше 2-х тон та інші не менш габаритні моделі.