Українські водії впевнені в тому, що купувати автомобіль в дилерських центрах на сьогоднішній день набагато вигідніше, ніж на ринку у колишнього власника або перекупів.

Але навіть у разі придбання автомобіля в дилерському центрі, бувають ситуації, коли виникає необхідність повернути машину назад. Водії справедливо цікавляться тим, як це можна зробити, враховуючи особливості чинного законодавства, якими часто захищаються дилери.

Експерти компанії Autolist  розглянули основні моменти, за яких можливе повернення автівки в автосалон.

Як повернути автомобіль в автосалон.

Перш за все, для того, щоб повернути автомобіль в автомобільний салон, потрібно написати письмову претензію дилеру. У ній найголовніше докладно розповісти про те, що саме не влаштувало власника в придбаному автомобілі і бажано надати серйозні аргументи і докази, які відіграють вирішальну роль в ухваленні машини назад.

Згідно з чинним законодавством, у дилерів є десять робочих днів, під час яких вони можуть розглянути претензію від покупця і прийняти по ній рішення. Якщо довести, що покупець сам пошкодив машину або намагається обдурити продавця, не вдається, автосалон зобов’язаний повернути гроші.

Придбана в кредит машина.

Кредитний автомобіль також можливо здати в автосалон, причому доведеться писати таку заяву, але ще і в банк, який видав кошти на покупку. В даному випадку процес повернення автомобіля дилерам є довшим, але рішення по ньому також можливо буде позитивним і клієнтові повернуть гроші або запропонують вибрати інший, відповідний автомобіль, який буде його влаштовувати.

Тест-драйв

Якщо автосалон відмовляється приймати машину

назад, то можна спробувати вирішити проблему шляхом звернення до суду. Для того, щоб довести свої права і повернути автомобіль, знадобиться більш великий пакет документів, в тому числі оцінка від фахівців, яка теж буде враховуватися.

Крім того, якщо водій буде не згоден з рішенням або аргументами представників автосалону, то він також може звернутися до суду, спробувавши ще раз довести власну точку зору. В крайньому випадку із заявою можна звернутися в Держспоживінспекцію або прокуратуру. Як показує практика, коли водії починають діяти більш рішуче, це лякає представників салону, і вони з радістю погоджуються взяти автомобіль назад і вирішити питання мирно.

Повернення вживаного автомобіля також можливе.

Тут потрібно розуміти, що салон взяв на себе обов’язок продати автомобіль, а значить повинен нести за нього відповідальність незалежно від того, експлуатувався він раніше чи ні. На це у покупця є 15 днів. Але процес повернення зовсім інший, ніж, наприклад, повернення одягу. Автомобіль вважається технічно складним товаром. Гроші за нього повернуть, якщо будуть виявлені реальні недоліки, наприклад, порушена геометрія кузова.

Висновок. Підводячи підсумок можна сказати про те, що придбаний в автосалоні автомобіль дійсно можна повернути назад, причому зробити це законним шляхом, враховуючи всі особливості чинного законодавства. Але якщо водій самостійно зіпсував машину і намагається повернути його, звинувачуючи в цьому салон домогтися повернення автомобіля назад буде не так просто.