Дастер другого покоління – найдешевша і досить популярна пропозиція серед компактних кросоверів. Гідна альтернатива – тільки на вторинному ринку.

Базова комплектація Renault Duster Base 1,6 бензин (115) MT5 2WD потужністю 84 к.с. отримала в Україні цінник від 379 100 гривень. За максимальну версію Intense з ГБО, повним приводом та аналогічним двигуном з попередньої комплектації доведеться заплатити від 567 000 гривень. Дизельна двигун доступний починаючи з комплектації Life. 1,5 дизель (110) МТ6 2WD потужністю 80 к.с. має цінник на рівні 483 500 гривень. Повнопривідний варіант коштує вже від 565 100 грн.

Це досить відмінні ціни, здатні відвернути клієнтів від китайських марок. Наприклад, близький за розмірами і параметрами Chery Tiggo 4 в базі коштує 402 624 грн. Правда, «база» у Tiggo багатша, ніж у Дастера.

Убогість оснащення базового Duster – головна причина, по якій варто витратити ці гроші на старі кросовери інших моделей.

Hyundai Creta: субкомпактний корейський хіт

Мінус Крети – менш витривала, ніж у Дастера, підвіска. Плюс – надійні та живучі головні агрегати.
Крета і Дастер – лідери продажів. Експерти охрипли, сперечаючись, хто краще і чому, але до єдиного висновку так і не прийшли.

Тому найочевидніша альтернатива – двох-трирічна передньопривідна Крета з пробігом близько 50 000 км, без аварій і від першого власника.

«Механіку» за ті ж гроші віддадуть майже нову – зі смішним пробігом в 20-30 тисяч км.

Повний привід з дволітровим мотором за цю суму знайти складніше, він буде вже чотирирічним і з пробігом 60-80 тисяч км.

Крета поступається Дастеру в дорожньому просвіті (190 проти 210 мм), і багажник у неї на 20 л менший. Зате є кондиціонер, класичний автомат, двигун потужністю 123 к.с.

Hyundai Creta
Hyundai Creta

Renault Captur: стильний «родич»

На відміну від Duster, Captur – добре упакований міський модник. Позашляхові можливості при цьому практично такі самі.

Якщо взяти «перший» Дастер, оснастити його краще і «впихнути» в піжонський кузов – вийде якраз Kaptur. Адже платформа і більшість агрегатів у цих Renault загальні. Дорожній просвіт і об’єм багажника Каптюра менші, але чи це вже й так суттєво.

На вторинному ринку варто придивитися до повнопривідних машин 4-5 років з пробігами 60-80 тисяч км в дорогих комплектаціях – з круїз-і клімат-контролем, парктроніком і дистанційним пуском двигуна.

Ще один плюс Каптюра – дволітровий 143-сильний двигун з автоматом.

Гідромеханічні коробки Renault не славляться особливою довговічністю, але по ресурсу вже точно не поступаються варіатор, які ставлять на нові кросовери цієї марки. І на бездоріжжі такий силовий агрегат краще, ніж 1,3-літровий турбо з CVT . Правда, і палива споживає більше.

Схожа альтернатива – «перший» Duster замість «другого». Ціна приблизно та ж, зате отримаєте машину в топової комплектації, двох-трьох років від роду і з пробігом менше 50 тисяч.

Renault Captur RS Line
Renault Captur

Suzuki Vitara: японський бестселер

Vitara – машина без особливих сильних місць, зате і слабкостей у неї раз-два та й усе. Атмосфернику 1.6 бракує потужності, але він надзвичайно довговічний.

Якщо додати трохи грошенят, то можна розраховувати на Тойоту RAV4 попереднього покоління – повнопривідну, але восьмирічну, з варіатором і пробігом близько 100 тисяч. Що буде чи не найпривабливішим варіантом.

Але є на вторинному ринку інший «справжній японець» з надійними агрегатами (без варіатора і наддуву). Чотири-п’ятирічна Vitara, пробіг 50-60 тисяч, привід на одну вісь, коробка-автомат або механіка.

Двигун 1.6 (117 к.с.) – звичайно, не межа драйверських мрій. До того ж Vitara трохи компактніше, ніж Duster. Проте за ці гроші можна знайти машини навіть в максимальній комплектації.

BMW X1: преміум-кросовер

Творці моделі не передбачили місця навіть для докатки, оскільки X1 штатно оснащували шинами RunFlat. Проте, багажник великий.

Найбільш добротний варіант за 450 000 гривень на вторинному ринку з усіх преміальних моделей – BMW X1 першого покоління після рестайлінгу, 2023-2015 роки випуску. Привід тільки задній, АКПП або механіка.

Х1 крупніше Дастера, відповідно, салон просторіше і багажник більше (за офіційними даними, 505 л проти 428 л).

Мінус – надмірно чутливий мотор. А ось ергономіка, комфорт і ходові якості моделі – видатні.

Окреме питання – обслуговування і ремонт. Вкладення, яких потребує утримання немолодого BMW, швидше за все, будуть непорівнянні з витратами на гарантійний новий Duster.

Але ж і прислів’я про синицю і журавля подобається не всім. Крім того, у будь-якого з розглянутих варіантів є свої мінуси, на які доведеться закрити очі.