Нагадаємо, що цьогоріч за сукупністю факторів вперше за півтора десятка років не проводиться Чемпіонат України з кільцевих гонок. На жаль. Тому Кубок України з кільцевих гонок ніби стає головною кільцевою «короною» на сьогодні! На щастя, ось уже кілька років він є повноцінним багатоетапним змаганням, а не окремою гонкою, що зазвичай вінчала сезон, як це відбувалося в не настільки віддаленому минулому.

Більш того, в нинішньому сезоні в Кубку України виступають більшість кільцевиків-завсідників, принаймні, з тих, хто в принципі збирався їхати. Наприклад, в минулому році частина з пілотів їхала виключно в Чемпіонаті України, але не виступали в Кубку України, а були і такі хто, навпаки, – ігнорували «чемпіонські» гонки.

Тому нинішній Кубок України з кільцевих гонок ми по праву можемо називати топовою кільцевою серією в усі сенсах!

Нехай «на папері» чемпіонський титул цінується більше, ніж звання Володаря Кубка України. Де-факто в цьому сезоні вони будуть практично рівні, ну а через брак першого … Ну а боротьба за «право Володіти» на Фіналі Кубка України з кільцевих гонок дійсно обіцяє стати неймовірно видовищною, інтригуючою і непередбачуваною! Як завжди – про все по порядку.

Як будемо рахувати ?!

Для початку, потрібно пояснити досить нетривіальну систему підрахунку очок, яка і визначатиме підсумки року в Кубку України з кільцевих гонок. Його регулярний етап приносить за перемогу в класі 20 очок, за друге місце нараховуються – 15, за третє -12, за четверте – 10, за п’яте – 8, за шосте – 6 і т.д. При цьому, якщо на етапі було допущено менше п’яти учасників в класі (а раніше це мали бути саме старти у гонці), то ці очки перемножуються на понижуючий коефіцієнт. 0,8 у випадку з 4 машинами, на 0,6 в разі трьох і 0,4 – при всього двох.

На щастя, на Фіналі така мала кількість учасників навряд чи «станеться» в будь-якому з класів. Зате на всі зароблені очки на ньому незалежно від кількості учасників, будуть перемножуються на коефіцієнт 1,5. Іншими словами, тепер перемога буде «коштувати» 30 балів, друге місце – 22,5, третє – 18, четверте – 15, п’яте – 12, а шосте – 9. І такі щедрі «призові» Фіналу можуть серйозно змінити турнірну таблицю!

На цей же коефіцієнт збільшаться і бонусні бали, принесені «поулом» і рекордним колом у гонці для кожного з класів. Тобто, тепер вони додадуть по півтора очка. Але це не все!

Підведення підсумків Кубка України з кільцевих гонок визначаються ще декількома умовами і вимогами.

Так, в українському «кільці», як і більшості інших дисциплін, але, наприклад, не в треку, відкидається один гірший результату протягом сезону для кожного з пілотів. Ми не будемо тут філософствувати добре це чи погано – просто приймемо як факт. Таким чином, в реалії підсумок буде визначати не сума зароблених очок, а так званий «результат».

При чотирьох фактично проведених етапах він буде вираховуватися за нехитрою формулою «4 мінус 1». Але і тут є один нюанс.

Раніше, за загальним вимогами, щоб бути класифікованим за підсумками року, причому не важливо в чому – Чемпіонаті, Кубку або просто Серії, потрібно було стартувати хоча б в двох етапах. Тепер же воно трактується як «більш ніж в двох». Іншими словами, якщо пілот стартував лише в двох з чотирьох етапів Кубка України з кільцевих гонок, офіційно він не увійде в його залік і розташуватися в підсумковій таблиці тільки «віртуально» позаду тих, хто стартував хоча б три рази, нехай на його рахунку і буде більше очок, ніж у них!

Так, бувають і ось такі «підводні камені» в автоспорті і тут знову, ми не станемо розмірковувати «що добре, а що погано». Правда, забігаючи вперед, відзначимо, що в «Кубку Чайки» буде всього три етапи. І в ньому виходить, що при старті «всього» в двох етапах відповідно до Загальних вимог пілот не повинен бути класифікований за її підсумками! … Так само як існує вимога в принципі мінімуму з чотирьох етапів для будь-якої з серій … Але сьогодні ми говоримо про Кубок України з кільцевих гонок.

Багато в чому ці обмеження призначені, щоб нівелювати можливий ефект того самого підвищувального коефіцієнта, що застосовується на Фіналі.

І, відверто кажучи, без нього, так само як зі «старою» вимогою двох стартів по ходу року, було б набагато простіше, та й справедливіше. Але, як говориться – «маємо що маємо».

Більш того, на щастя, зануривши нашого читача на всю цю досить плутану автоспортивну арифметику, тепер ми з легкістю можемо сказати, що той же підвищувальний коефіцієнт в цей раз не буде впливати на визначення Володарів Кубка України з кільцевих гонок! Вірніше буде, але однозначно не стане визначальним.

Нагадаємо, що офіційно переможець Кубка України в будь-якої дисципліни, носитиме титул його Володаря, а не Чемпіона. І в теперішній турнірній ситуації, одразу в двох із трьох класів у реалії все дуже просто – хто з пілотів переможе на вирішальному етапі, той і стане в підсумку Володарем Кубка України з кільцевих гонок! Почнемо з найпотужнішого на сьогодні класів – Super Touring.

Хто вище той і Володар!

Кілька останніх сезонів його незаперечним лідером є Костянтин Гуцул, котрий незмінно виступає на Honda S2000. Однак в цьому році його виступи не можна назвати вдалими, плюс тут з’явився серйозний конкурент в особі іншого Костянтина – Дяденко, що виступає на стильній і десь більш потужної BMW Z4.

Чого тільки коштувала їхня чудова дуель на останньому на сьогодні етапі Кубка України з кільцевих гонок!

Тоді верх здобув якраз Гуцул і для нього та перемога стала другою в році в рамках Кубка України. Однак із урахуванням його невдачі на 1-му етапі, в активі Костянтина-1 на сьогодні тільки 38 очок. Тоді як Дяденко піднімався на подіум все три рази, включаючи перемогу на 1-му етапі, тим самим вже заробивши 51 очко.

Проте, якщо відкинути один гірший на сьогодні результат, а для Костянтина-2 це друге місце на етапі (!), В його активі виходить … 37 бал! (22 він заробив за перемогу на 1-му етапі і 15 за друге місце на 2-м). І тепер «найцікавіше».

З підвищувальним коефіцієнтом чи ні, з урахуванням відкидання цього гіршого показника, Дяденко мало другого місця на Фіналі! Іншими словами, хто з цієї пари Костянтинів переможе на ньому, той і стане Володарем Кубка України з кільцевих гонок. Пояснимо для розуміння.

У разі перемоги, без урахування можливих бонусних балів, Гуцул збере в результаті 68 очок, так як у нього в будь-якому випадку «відкидається» нуль на 1-му етапі. При другому місці на Фіналі у Дяденко виявиться сума в 73,5 балів. Однак, за вирахуванням того самого гіршого – а саме 14 очок за друге місце на 3-му етапі, де при чотирьох учасниках був застосований понижуючий коефіцієнт 0,8 – у нього залишаться тільки 59,5.

Навіть забери Костянтин-2 «поул» і рекордне коло в гонці, що додасть йому ще три бали – їх виявиться недостатньо!

Тому вболівальники вправі очікувати ще однієї спортивної дуелі в цій парі Костянтинів, на кону якої буде буквально стояти головна кільцева «корона» цього року в заліку «Супер Турінг»!

У боротьбу за титул Володаря Кубка України з кільцевих гонок ніхто інший тут не зможе втрутитися, проте ситуація з підсумковою «бронзою» цього заліку не менше інтригуюча.

Після двох третіх місць і одного другого з активом в 36,5 очок на сьогодні третій рядок турнірної таблиці «Супер Туринга» займає Олег Сокирба. Однак, з урахуванням відкидання одного гіршого, його проміжний «результат» становить 27 балів.

Позаду з 22 очками, всі з яких йдуть в його актив через нестарт на 3-му етапі, йде Владислав Сінані, якого в той раз підвів його колоритний Lotus. І ось в ньому і криється головне питання.

Нагадаємо, що саме відмова двигуна не дозволила пілоту SDrive виступити в останньому на сьогодні етапі Кубка України в даному заліку. Якщо команда встигне відновити його або замінити, то при рахунку 22-27 і в цій парі хто фінішує попереду, той і стане третім за підсумками року …

На жаль, але наступному «в черзі» Святославу Денисову навіть при невдачах або не старті обох цих пілотів і його власного другого місця у вирішальній гонці не вистачить, щоб стати третім.

Займи Святослав друге місце на Фіналі і зароби за нього 22,5 очка, його «результат» тоді складе 36,5 бала. При цьому, навіть при нулі на заключній гонці, до Сокирби «повернуться» його 36,6 очок і тут визначальними стануть неймовірна як для «кільця» одна десята, але не секунди, а бала!

Зрозуміло, що такий сценарій практично неможливий, так як Citroen Saxo Денисова не може і близько скласти по потужності конкуренцію «зарядженим монстрам» інших учасників «Супер Туринга», але, погодьтеся – часом арифметика буває цікавою! …

Ще більш непередбачувано та інтригуюче!

Другим за потужністю в нинішньому сезоні є клас «Турінг». Одночасно він і наймасовіший і для багатьох уболівальників найбільш престижний в українському «кільці». І ось саме «Турінг» дарує нам ще більшу інтригу і, головне – непередбачуваність! Бо тут, все через те ж відкидання одного гіршого показника на звання Володаря Кубка України з кільцевих гонок у зовсім рівній мірі претендують одразу три пілоти! Так, так – саме три! І такого, мабуть, на нашій пам’яті останні роки в українському «кільці» не було!

Як не дивно, можливо, для когось прозвучить, але де-факто лідером цього заліку на сьогодні є зовсім не його головні фаворити Вадим Конончук і Сергій Юнашев, а Микита Анпілогов, який серйозно додав у швидкості з кінця минулого року.

На рахунку Микити три поспіль подіуму в рамках Кубка України, включаючи одну перемогу.

Більш того, як і у випадку з Дяденко, гіршим для Анпілогова на сьогодні є друге місце! І в цьому і полягає проблема. Для нього.

Сума Микити після трьох етапів становить 51 бал, проте «результатом» є тільки 36 з них.

Рівно стільки ж є на рахунку Вадима Конончука, і з урахуванням нуля на 1-му етапі у нього, всі вони йдуть в актив 4-кратного і чинного Чемпіона України.

Другий головний фаворит «Турінгу» в особі Сергія Юнашева заробив суму в 43 очка, але з урахуванням відкидання гіршого, у нього їх 35.

Так що фактично у цих «трьох амігос» повна нічия і тут теж буквально, хто з них першим перетне фінішну лінію – той і стане Володарем Кубка України з кільцевих гонок у заліку «Турінг» – наймасовішому і престижному …

І передбачити результат цього протистояння навряд чи хтось візьметься, принаймні – точно не ми! Напевно, нашому читачеві вже стало зрозуміло, що точно також як і Дяденко, Анпілогову недостатньо приїхати другим!

Навіть якщо він при цьому збере всі бонусні очки, «результат» Микити тоді складе 61,5 бал проти 66 або 65 в разі перемоги одного з його суперників …

Теоретично, при невдачі у когось з цих трьох лідерів, за підсумковий подіум може «зачепитися» Сергій Бєляєв. При одному «бублику» на його рахунку два 4-х місця і 20 очок за них, всі з яких в результаті будуть вважатися як «результат».

Тому, наприклад, навіть 3-е місце на Фіналі дасть Бєляєву підсумковий «результат» в 38 очка, які при невдачі у Конончука забезпечать Сергію «бронзу» за підсумками сезону.

При цьому друге місце на Фіналі, яке буде означати «результат» в 42,5 бала, не дадуть Бєляєву випередити Юнашева. Навіть при абсолютному нулі у «Юнги», до нього «повернуться» зароблені ним раніше 43 очка.

Відповідно вони означатимуть перевагу всього в пів очка, але й її буде достатньо. Що ж тоді, ще є три бонусних бали і в цілому, це автоспорт, і тут можливо все що завгодно! …

Решта учасників цього заліку, хоч і не сильно, але відстають від того ж Бєляєва і вже точно не зможуть претендувати на призові місця за підсумками року. Інтрига тут скоріше полягає в «престижу» – хто з них фінішує вище в цілому.

З 17 очками після третього місця на 3-му етапі попереду цілої групи пілотів йде Олександр Кузьменко.

Якщо брати проміжний «результат», а не суми, він випереджає на 3 «пункти» Павла Мар’яненка, на 4 – Руслана Сєрова, і на 5 – Антона Поляничко.

По суті, все вирішено

У решті двох заліках, які так чи інакше пов’язані з командою Smart Racing, стосовно перших місць за підсумками року, все вже практично вирішено. Так в наймолодшому на сьогодні класі «8С» більш ніж впевнено лідирує пілот цієї команди Андрій Скок.

На рахунку зовсім ще юного вчорашнього картингіста, який дебютував на «великому кільці» тільки наприкінці минулого року, дві перемоги і одне друге місце.

Відповідно сума Андрія становить вагомі 58 бали, та й «результат» не малий – 42. Найбільш близько до Скока розташовується його напарник Роман Марків, який тільки-но прийшов в автоспорт в цьому році, принаймні – в ролі пілота.

Роман двічі піднімався на третє місце подіуму і один раз на друге, зібравши суму в 38 очок. При відкиданні гіршого, «результат» Марківа становить лише 26 балів. Проте, в разі нуля у Скока у вирішальній гонці, перемога плюс бонусні принесуть Роману підсумок в 59 очка і тоді з перевагою всього в один бал саме він може стати Володарем Кубка України!

Сценарій мало ймовірний, але тим не менше – це технічний вид спорту і в ньому траплялися відмови мотора, наприклад – з самого ранку.

В реалії Андрію Скоку потрібно лише заробити «поул» в неділю. З ним він просто «відбере» 1,5 бонусних очка, тим самим остаточно позбавивши свого суперника навіть математичних шансів на підсумкове кубкове «золото» і власне фініш в гонці тоді для Андрія вже не матиме жодного значення!

Можливо, усвідомлюючи це, саме тому Марків так відчайдушно боровся зі своїм юним напарником на попередньому етапі Кубка України?! …

На жаль, але два інших пілота цього заліку, які могли б кинути виклик представникам Smart Racing отримали травми, займаючись своєю першою пристрастю – виступами в «кільці», але на двох колесах. А, прийшовши в чотириколісне «кільце», Костянтин Денисов одразу по швидкості не поступався Андрію Скоку!

Дебютант один раз «відзначився» перемогою, проте незабаром він отримав серйозні і множинні травми після падіння з мотоцикла і не скоро повернеться в лад … На щастя, вони не загрожують життю Денисова і ми впевнені, що всі вболівальники думають про Костянтина і співпереживають йому !. ..

Що ж до напарника Денисова по команді AWT Racing і одночасно її засновника Нітеша Пале, то його травми виявилися не такими великими. І, можливо, «Нік» навіть зможе виступити на Фіналі Кубка України з кільцевих гонок!

Принаймні, він вже проїхав етап мотоциклетного «кільця» і, незважаючи на перелом одного ребра і деякі інші травми, приїхав «в призах»! Правда, з травмою ребер на машині, як не дивно прозвучить, їхати в чомусь буде складніше …

На рахунку Нітеш 25 очок, всі з яких підуть в його «актив».

Тому він має не такі погані шанси випередити в результаті Марківа в боротьбі за друге місце за підсумками року. Правда, тут є один нюанс, що стосується всіх учасників «8С», але в першу чергу його лідера.

Що там про плювання в колодязь?

Справа в тому, що для того, щоб залік офіційно «відбувся», а переможець у ньому офіційно іменувався Володарем Кубка України, по ходу року в ньому хоча по одному разу повинні стартувати 10 учасників. На сьогодні ж в «8С» таких нарахували тільки 9.

Таким чином, щоб Андрій Скок став офіційним Володарем Кубка України, йому не вистачає старту ще одного учасника.

І, наскільки нам стало відомо, один з представників Smart Racing вже звертався до деяких з конкурентів, щоб позичити автомобіль для цього!

Тих, хто стежить пильно за українським «кільцем» і нашими матеріалами, навряд чи сильно здивує, що після всіх подій, які розгорнулися в «командному заліку» на попередньому етапі, поки що позичити автомобіль у Smart Racing не вийшло … Можливо, його надасть та ж Леся Цимбалюк, для якої поки що виступи не склалися? Хтозна…

Цікаво, що не стартуй на 3-му етапі Андрій Бондар і, тим більше, одразу два кросових автомобіля (не зовсім згідно з технічними характеристиками як для кільцевого класу «8С»), то цей залік і близько б не мав шансів «відбутися». Тому, нехай і не пряма інтрига «на трасі», але за лаштунками – тут однозначно присутня і чимала! …

Що ж до командного заліку, то тут, взагалі й говорити нема про що. Якщо більш відверто, – немає жодного бажання! Проте, ми не маємо права не пояснити.

Якщо коротко, то повторимося, що в цьому році в автомобільному кільці дебютувала команда AWT Racing, котра до цього не один сезон і не без успіху, включаючи чемпіонський титул виступала в мотоциклетних перегонах.

За неї поїхали два мотогонщика в особі Костянтина Денисова і Нітеша Пала. Плюс вони «заманили» в свою компанію «мотогонів» Сергія Юнашева, котрий переметнувся до них з SDrive.

На 1-му етапі Кубка України саме AWT Racing зібрала ті ж 35 очок, що і Smart Racing, тоді як на 2-му це були 32 проти 35.

Тим самим, після двох етапів ці дві команди йшли «ніздря в ніздрю» – 70 проти 67 у дебютантів. І тут потрібно відзначити, що в командному заліку підсумки визначаються повними сумами, без відкидання гірших результатів. Тому не дивно, що «розумники» так побоювалися нову як для автомобільного «кільця» команду AWT Racing!

З урахуванням «ветування» Представником Smart Racing заявки AWT Racing на 3-й етап, саме вони здобули в ньому свою «найвпевненішу» перемогу і чергові 35 балів за неї. Тим самим, Smart Racing вже зібрали суму в 105 очок.

При цьому ще раз нагадаємо, що перед 3-м етапом було зрозуміло, що той же Денисов не вийде на старт, а заявлені на його місце Андрій Бондар, при всій повазі до нього, не міг би скласти конкуренцію лідерам «8С» … І тим не менш, сталося те що сталося!

Арифметика тут вже не має жодного значення, бо до кінця року решта команд, швидше за все, будуть бойкотувати цей залік! Тим самим, «найрозумніша» в українському «кільці» команда вже достроково забезпечила собі Кубок України.

З урахуванням того, що в ньому вже взяли участь понад 4-и команди, що є мінімальною вимогою, вона дійсно отримає цей з таким трудом завойований в «судово-бюрократичних» надрах, але ніяк не на трасі, кубок …

Благо для всіх нас, уболівальників, на Фіналі Кубка України з кільцевих гонок вистачатиие інтриги і без командного заліку. Але і це не все!

P.S. або пропускати дійсно не можна!

Організатори вирішили, так би мовити, підлити масла в вогонь або, якщо завгодно, додати карт в колоду. Справа в тому, що вирішальна гонка пройде в протилежному до звичного напрямку, за годинниковою стрілкою. Більш того, з залученням нової «гострої» конфігурації «картингового повороту».

А, разом з першим поворотом після старту, це буде означати одразу дві додаткових і дуже серйозних точки гальмування в порівнянні зі звичною конфігурацією, що напевно кине ще один виклик учасникам!

Досить нагадати, що в цьому напрямку гонки у того ж Вадима Конончука геть не складалися! …

Тому Фінал Кубка України з кільцевих перегонів дійсно «ризикує» стати й видовищним, й інтригуючим, й точно буде непередбачуваним! А що ще потрібно для справжнього свята автоспорту? Під стать і прогноз погоди з ясною сонячною погодою на плюс 15.

Перше тренування розпочнеться о 10.40, з полудня будуть запущені кваліфікації, ну а старт вирішальної гонки намічений на 12.45. Це, якщо, звичайно, не буде поломок техніки і він не буде затриманий.

Але якщо і так, то це відбудеться не більш ніж на пів години …

З урахуванням видовищності тієї точки гальмування, яку дає перший поворот, що трансформується в цій конфігурації з останнього, він досі буде знаходиться все там же, прямо перед трибунами. Й пропустити таке дійство справжнім фанатам автоспорту просто не дозволено!