Компанія Tesla запатентувала систему очищення автомобільного скла за допомогою лазерних імпульсів, але навряд чи ризикне запровадити її в серійне виробництво.

Tesla любить дивувати й робити багато чого не так, як інші: з її подачі виникла мода на гігантські мультимедійні екрани в салоні, вона забезпечила кросовер Model X безглуздими, але ефектними підйомними задніми дверима, і впровадила невидимі дефлектори обдування. Останній писк теслової моди — це відмова від круглого керма на користь штурвала, а також відмова від селектора режимів трансмісії — мовляв, машина сама знає, куди вам потрібно їхати, вперед або назад, і коли включати режим «паркінг». Нова компактна модель Tesla може вийти на ринок взагалі без керма, спорткару Roadster другого покоління Ілон Маск пообіцяв ракетний прискорювач, а пікапу Cybertruck – бронебійний кузов із нержавіючої сталі.

Ще одна проблема, яка турбує головного інноваційного підприємця планети Земля – ​​це неефективні автомобільні двірники: вони погіршують аеродинаміку кузова, витрачають багато енергії на тертя і ніколи не очищають скло цілком. Відсутність бруду на склі для Tesla дуже важливо, тому що за склом знаходяться камери, що відповідають за роботу автопілота, без якого компанія не представляє своє майбутнє і майбутнє всього людства.

Малюнок з патентної заявки Tesla на склоочисник з електромагнітним приводом.

Прототип революційного пікапа Tesla Cybertruck був представлений взагалі без двірників з обіцянкою впровадити очищувач з електромагнітним приводом, який буде з мінімальним тертям рухатися уздовж вітрового скла і очищати всю його поверхню – заявка на цей пристрій була подана в патентне відомство США два роки тому. Приблизно в той же час Tesla подала заявку на ще більш дивовижний, лазерний склоочисник, і днями отримала на нього патент.

Малюнок з патентного свідоцтва Tesla на лазерний склоочисник.

Ідея полягає в тому, щоб виявляти з допомогу камер бруд і сміття на склі і винищувати з його за допомогою лазерних імпульсів з вбудованих в поверхні кузова гармат. За допомогою високоточної оптики з електронним управлінням промінь буде фокусуватися строго на об’єкті видалення, не проникне за кордон скла (тобто всередину салону) і не заподіє шкоди водієві й пасажирам. Таку ж систему очищення поверхонь від бруду Tesla планує застосовувати для очищення домашніх сонячних панелей (через бруд, пил і сміття знижується їх ефективність).

Отримання патенту ні до чого компанію Tesla не зобов’язує, вона просто закріпила за собою черговий диво-пристрій, який ми якщо і побачимо на серійних електромобілях, то не найближчим часом — сертифікувати й довести безпеку лазерів на кузові буде досить складно, хоча, напевно, менш складно, ніж сертифікувати і довести безпеку «повного автопілота», над яким Tesla невпинно працює і витрачає на нього величезні сили й засоби, про що розповіла в серпні на заході Tesla AI Day. Там же був анонсований робот Tesla Bot, який повинен позбавити людство від рутинного фізичної праці та іншої «битовуху».

Додамо, що сучасні механічні двірники з переривчастим режимом роботи були винайдені американським учителем Робертом Кернсом в середині 60-х років минулого століття. Його винахід вкрала компанія Ford, з якої Кернс потім багато років судився і домігся справедливості. Ця історія лягла в основу сценарію кінодрами «Спалах геніальності», що вийшла на екрани в 2008 році, роль Кернса в ній геніально зіграв актор Грег Кіннір.