При виборі кросовера є резон орієнтуватися на двигун – це найдорожчий агрегат. Тим більше якщо розглядається автівка на вторинному ринку.

Турбовані силові агрегати складні та вибагливі і часом витягають чимало грошей на обслуговування і ремонт. У фаворі найбільш прості агрегати – бензинові атмосферні.

Хоча далеко не у всіх сучасних атмосферників ангельський характер: ті, що з безпосереднім уприскуванням, досить вимогливі. І на пробіг в півмільйона кілометрів здатні далеко не всі. Але можна виділити мотори з найкращою репутацією.

6 місце: Toyota RAV4

У будь-яких нових двигунів у перші роки відкриваються типові слабкі місця, які потім усувають в ході модернізації. В даному випадку все ще йде збір інформації.

Бестселер українського ринку на невисокому місці тому, що в п’ятому поколінні отримав нові мотори. Їм від роду всього три роки, а тому немає точної статистики вікових нездужань.

За двигунами 2.5 (199 к.с.) A25A-FKS, які працюють на чотирьох різних моделях, провели відкличну кампанію (для машин, випущених з вересня по грудень 2019 роки; боролися з ймовірністю протікання антифризу в масло). А ось до двигуну 2.0 (149 к.с.) M20A-FKS питань не виникало. При відмінних характеристиках він більш економічний, ніж колишній мотор “рафіка». Експерти вважають, що складнощів у експлуатації не виникне, незважаючи на велику кількість інноваційних рішень. Плюс загальна довіра до японської школі моторобудування.

В цілому до автомобіля нарікань небагато. Відомо, що він збирає бруд під капотом і під педалями в салоні, а невиразна робота склоочисників – мало не головний недолік. Такі дрібниці, як запотівання фар, багато власників не вважають проблемою.

5 місце: Kia Sportage

 

Kia Sportage
Kia Sportage

Популярний двигун G4NA веде родовід від старого Mitsubishi 4G63, але необхідні зміни під Євро-5/6 зробили його дуже чутливим до якості палива та мастила.

Sportage четвертого покоління стабільно займає високі місця в європейських рейтингах надійності (на відміну від третього покоління). В тому є і заслуга мотора G4NA об’ємом 2 літри і потужністю 150 к.с.

Лякають кількістю випадків задирів при малих пробігах – нібито керамічна крихта з нейтралізатора потрапляє в камеру згоряння. В реальності задирки викликані перегрівом (часто ви миєте радіатор?) Або масляним голодуванням, що виникає, якщо мотор навантажити високими оборотами відразу після холодного пуску. Тому стінки циліндра дере не крихта, а поршень. Пошкоджений мотор можна вилікувати гільзовкою і шліфуванням.

Зазвичай двигуни G4NA без серйозних нарікань долають планку в 200 тисяч км пробігу, а багато пройшли і 300 тисяч. У неквапливих водіїв і ланцюг ГРМ служить 200 тисяч, а у «гонщиків», буває, розтягується до 60-80 тисяч.

Схоже, цей двигун просто не любить квапливих, а в іншому – гідний мотор. Ним оснащують вісім моделей Hyundai та Kia, в тому числі Creta, Soul і Tucson.

4 місце: Renault Duster

Норми Євро-6 дали життя безлічі складних та примхливих силових апаратів. У нас поки що в ходу старі і відносно прості агрегати. Один з них – під капотом Дастера.

Новий Duster отримав турбодвигун 1.3, але зберіг старий 114-сильний атмосферник 1.6. І це добре, тому що з ним жилося досить спокійно. Ветеран з індексом H4M – варіація на тему масового нісанівського HR16DE. Випускають з 2004 року. Найпоширеніша проблема – масложор, що стартує з 120-150 тисяч км. Ланцюг ГРМ розрахований на весь термін служби, але іноді здається до 150 тисяч. Стуки зазвичай натякають, що пора регулювати клапани. Ходить двигун близько 300 тисяч км. Ним оснащують також родичів Дастера – Renault Kaptur і Nissan Terrano.

Всіх, хто не дуже прив’язаний до великої кількості елементів комфорту і електронних фішок, Duster цілком влаштовує. Підвіска має славу “вічної”. Якщо не брати до уваги набір ергономічних дивацтв, машина без явних слабких місць. І ціна в Україні досить приваблива – від 379 000 гривень.

3 місце: Mazda CX-5

Mazda CX-5

Компанія Mazda під тиском тих же екологічних норм наполегливо робить ставку на двигуни без наддуву. І доводить, що межі досконалості атмосферників ще не досягнуто.

Друге покоління CX-5 зберегло прекрасні мотори 2.0 і 2.5 лінійки SkyActiv. Всі неприємності з ними, схоже, залишилися в минулому. У ранніх версій були заморочки з ненадійним масляним насосом і «подвійним» пуском.

На сьогоднішній день двигуни відносять до числа найнадійніших. З невеликим застереженням: складна конструкція і висока ступінь стиснення вимагають якісного палива і точного виконання приписів з обслуговування. Бензин А-92 неприйнятний. Якщо все зроблено правильно і вчасно, мотор витримає 300 тисяч км. Докучати буде тільки природний віковий масложор.

До недоліків моделі CX-5 найчастіше відносять складності в спілкуванні з електронними системами (а їх багато), посередню шумоізоляцію і … високу ціну. На системні поломки чогось скарг немає.

2 місце: Nissan X-Trail

Nissan X-Trail
Nissan X-Trail

Хорошим ресурсом для моторів нині вважають 250-300 тисяч км. У Ніссана є агрегат, якому при гарному догляді доступні і заповітні півмільйона.

Базовий для моделі 2-літровий мотор MR20DD – модернізація старого і популярного MR20DE. Випускається більше десяти років і відразу вийшов дуже вдалим – серйозних доопрацювань не було потрібно. Працює він також і на Кашкай. Ніяких особливих проблем з ним не виникає, крім забруднення масляних каналів і дросельної заслінки, але це природно для двигунів з безпосереднім уприскуванням. Тут масложор через поступове накопичення нагару зазвичай починається до 180 000 км пробігу, що за сучасними поняттями просто чудово. Розкоксовка і заміна маслознімних кілець вирішують питання. Ланцюг ГРМ доживає до 150 тисяч.

Список загальних претензій до самого автомобіля невеликий і складається з дрібниць: малуватий багажник, слабеньке «базове» світло, своєрідна робота клімат-контролю тощо. Підвіска живуча, і навіть до варіатору не так багато нарікань.

1 місце: Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander

Мотористи Mitsubishi, як і 20-30 років тому, тримають високий рівень. Принаймні, до сучасної лінійки атмосферних двигунів претензій мінімум.

Відмінний 2-літровий 150-сильний двигун 4В11 з системою регулювання фаз Mivec – спадкоємець знаменитого 4G63. Невибагливий і витривалий, сприймає АІ-92, має ремонтний розмір (рідкість в наші дні). Шум, вібрації, посвистування для нього справа звичайна, теплові зазори треба регулювати. Зате не буває серйозних поломок – принаймні до 200 000 км, а ресурс йде за 300 тисяч. На стільки ж здатен і ланцюг ГРМ.

Такі ж відгуки і про мотор 4B12 об’ємом 2,4 літра.

Сам Outlander машина досить міцна, комфортна, досить не безнадійна на бездоріжжі і відмінно підготовлена ​​до зими. Є окремі претензії до стійкості ЛФП і ресурсу деяких елементів підвіски, але це норма сучасного життя.