Власники авто з іноземною реєстрацією, які досі не пройшли процедуру розмитнення, продовжують отримувати величезні штрафи.

Не зважаючи на акцію протесту, влаштовану нещодавно «євробляхерами» під стінами будівлі уряду в Києві, можновладці усе ще не внесли зміни до митного законодавства. Сума розмитнення часом сягає таких великих розмірів, що пересічні громадяни просто не в стані її оплатити. А термін прострочки легалізації тим часом все зростає.

Нещодавно на Facebook сторінці Закарпатської митниці була оприлюднена інформація, що за
перевищення терміну тимчасового ввезення, вивезення чи транзиту «євробляхерам» буде загрожувати штраф на суму 170 тис. грн, або ж навіть конфіскація транспортного засобу.

За останніми даними, отриманими від керівництва все тієї ж Закарпатської прикордонної служби, за перші десять місяців поточного року інспекторами митного органу було складено 570 протоколів за недотримання митного законодавства.

Зокрема, за результатами судового розгляду по 90 справах було призначено штрафи в обсязі 170 000 грн. Тобто загальна сума стягнених коштів становить близько 15 млн грн. Також, 591 протокол було складено згідно зі статтею №481 Митного кодексу України (недотримання терміну тимчасового ввезення ТЗ з метою особистого використання), з них:

  • в 348 справах митницею було призначено штрафів на суму близько 3 млн грн;
  • в 41 справі судом призначено штрафів загальною сумою близько 7 млн грн (тобто по
    170 000 за кожну справу);
  • в 35 справах було застосовано таку міру покарання, як конфіскація автомобіля на
    суму 1,7 млн грн.
Українці вимагають справедливого розмитнення
Українці вимагають справедливого розмитнення

Верховна Рада України тим часом знаходиться у процесі розгляду трьох законопроектів, що стосуються спрощення процедури розмитнення автівок. Зокрема, один із законопроектів пропонує скасування вікового акцизу на авто, що значно спростить загальну ситуацію для власників транспортних засобів іноземного походження.

Наразі ж «євробляхери» все ще сподіваються на зміни у законодавстві та не поспішають оплачувати мито. Адже за актуальним на даний момент законодавством легалізація вживаного транспорту подекуди може коштувати 250-650% від його фактичної вартості.