Компанія BMW офіційно представила компактвен 2 Series Active Tourer другого покоління. Автомобіль став більший і отримав салон в дусі флагманського електричного кросовера BMW iX, але в плані техніки принципово не змінився. Продажі в Європі почнуться в лютому наступного року.

Світова прем’єра нового BMW 2 Series Active Tourer відбулася через два дні після витоку в інтернет його офіційної рекламної фотографії. Компактвен першого покоління F45 / F46 вийшов на ринок в 2014 році і став першою моделлю BMW на платформі UKL з поперечним розташуванням силового агрегату і базовим переднім приводом. В останні роки продажі BMW 2 Series Active Tourer в Європі стрімко падали разом з усім сегментом MPV, який вважається вимираючим під натиском кросоверів, але BMW все ж таки зважилася на випуск другого покоління, однак кузов тепер буде тільки одні – короткий, 5-дверний (перш була також подовжена 7-місцева модифікація з приставкою Gran).

Компактвен другого покоління із заводським індексом U06 зберіг колишню «візок» і колісну базу у 2670 мм, але габарити зросли: довжина — на 32 мм до 4386 мм, ширина – на 24 мм до 1824 мм, висота — на 21 мм до 1576 мм. Колесячи передніх коліс збільшена на 25 мм до тисячі п’ятсот вісімдесят шість мм, задніх – на 26 мм до 1587 мм. Дорожній просвіт майже кроссоверним – 171 мм, але з опціональною адаптивної спортивної М-підвіскою він менше на 15 мм. Передня підвіска – типу McPherson, задня – незалежна.

У новій сімейній «двушки» більш динамічний, ніж у попередника профіль: нахил лобового скла став більше, підвіконна лінія має більш лихий підйом від носа до корми, глухі передні бічні віконця переїхали з передніх стійок на двері. Передок отримав гігантські ніздрі, «заповзати» глухими секціями на площину капота, а корму «прикрашають» хромовані закарлюки, доповнені у машин з пакетом M Sport (синій екземпляр на фотографіях) бутафорськими вентиляційними сітками й дифузором.

Незвичайне рішення: відмова від дверних ручок під природних хватів на користь старомодних «утоплених», які змушують вивертати долоню — ймовірно, зроблено це задля покращення аеродинамічних якостей: сх = 0,26. Вихлопні патрубки тепер незалежно від модифікації і опцій ховаються під спідницею заднього бампера, тому що підкреслювати «димність» традиційних машин в цивілізованому світі тепер соромно.

Салон у компактвена – найпрогресивніший з моделей сімейства 2 Series: архітектура передньої панелі виконана в стилі такої у флагманського електричного кросовера BMW iX, але двоекранного табло тут трохи скромніше в розмірах – 10,25 (прилади) і 10,7 дюйма (мультимедіа). Сенсорна мультимедійна частина разом з декоративною накладкою під нею і єдиним довгим воздуховодом злегка розгорнута до водія. Виділеного блоку мікроклімату немає (всі налаштування прибрані в меню новітньої операційної системи BMW 8), всю центральну консоль займає речова ніша з бездротовою зарядкою для смартфонів, причому заряджаються вони в вертикальному положенні, так щоб водій бачив картинку – про спеціальні позаштатних власниках можна забути.

Управління трансмісією винесено на передній виступ «ширяючого» підлокітника між кріслами водія і переднього пасажира. Селектор АКП скорочений до тумблера, версій з «механікою» більше не буде. Тримісний задній диван має подовжнє регулювання в діапазоні 130 мм і регульований нахил спинок, що дозволяє збільшити об’єм багажника на 90 л без складання сидінь. Мінімальний обсяг багажника в залежності від модифікації становить 406-470 л, максимальний (зі складеним заднім сидінням) – 1370-1455 л. Електропривод багажних дверей входить в базову комплектацію. Також в базу входять просунута система автоматичного аварійного гальмування з боковим зором і центральна подушка безпеки – заділ під 5-зірковий рейтинг Euro NCAP.

На старті продажів в лютому новий компактвен буде доступний в трьох бензинових і одному дизельному модифікаціях, все — з переднім приводом і 7-ступінчастим “автоматом” типу DCT (з двома зчепленнями). Початкова бензинова версія 218i з 1,5-літровою “турботройкой» видає 136 к.с. і 230 Нм., версія 220i з тим же мотором – 156 к.с. і 240 Нм, але у неї ще є мягкогібрідний 48-вольта доважок з асистуючим стартер-генератором (19 к.с., 55 Нм). Версії 223i покладено 2,0-літровий 4-циліндровий мотор з віддачею у 204 к.с. і 320 Нм, він теж йде в комплекті з мягкогібридним доважком. Дизельної версії 218d електричний помічник не покладено, її 2,0-літровий агрегат видає 150 к.с. і 360 Нм.

Влітку 2022 року лінійка компактвенів поповниться двома повноприводними plug-in гібридними модифікаціями з вмонтованою в підлогу батарей ємністю 16,3 кВт · год (споживачеві з них доступні 14,9 кВт · год) і електромотором, що обертає задні колеса. За привід передніх коліс у гібридів відповідає 1,5-літровий бензиновий турбомотор в парі з 7-ступінчастим “автоматом”. Версія 230e xDrive має максимальну сукупну потужність 245 к.с., версія 235e xDrive – 326 к.с. Запас ходу на одній зарядці в електричному (тобто заднеприводном) режимі – до 80 км по циклу WLTP.

Проводитися новий BMW 2 Series Active Tourer буде там же, де і попередник, – в Німеччині на заводі в Лейпцігу, а ось китайської версії, схоже, більше не буде. Компактнвен першого покоління збирали на спільному підприємстві BMW Brilliance в Шеньяні, але попит на однооб’ємник виявився менше очікуваного: за даними ресурсу CarSalesBase, пік продажів моделі в Піднебесній припав на 2017 рік і склав трохи менше 16 тисяч одиниць. Китайський медіа-сайт BMW дебют нового компактвена проігнорував, як і російський – у нас, стало бути, цю модель теж чекати не варто.