Нещодавно Норвегія пройшла ще одну віху в своєму переході на 100% електромобілі, оскільки дві третини ринку перейшли на BEV в грудні 2020 року.

Вперше в історії ми можемо побачити ринок, де продажі звичайних автомобілів стрімко скорочувались – з більш ніж двох третин приблизно п’ять років тому до однозначної частки минулого місяця. Це справді дивно, що лише 2,7% нових легкових автомобілів були бензиновими, а 4,8% дизелем – загалом 7,5%. Навіть якщо додати ще 5,4% для звичайних гібридів (що не підзаряджаються), це лише 12,9%.

Норвегія – це специфічна країна, яка має свої багатства, стимули для електромобілів, податки на автомобілі ICE та орієнтацію на навколишнє середовище. Для решти світу це може розглядатися як лабораторія, яка демонструє, як саме виглядатиме кінець автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння.

Все, що нам потрібно зробити, це встановити належний часовий масштаб для інших ринків. Це буде по-різному в різних місцях, але більша частина ринку розумно може опинитися там, де сьогодні знаходиться Норвегія, менш ніж за 20 років. Чесно кажучи, дехто може бути там менше ніж за 10 років.

Нові реєстрації легкових автомобілів у Норвегії за типами – грудень 2020 року:

  • BEV: 66,7%
  • PHEV: 20,4%
  • Плагіни (загальна BEV + PHEV): 87,1%
  • HEV: 5,4%
  • ДВЗ: 7,5% (2,7% газу та 4,8% дизеля)
  • Non-плагінів (ВЗУ + ICE): 12,9%


Зараз Норвегія, де проживає кілька мільйонів людей (5,4 млн.), наближається до величезного етапу в 500 000 підключених електромобілів на дорозі, що має бути досягнуто за кілька місяців.

Сукупні продажі пасажирів BEV вже становлять близько 300 000, PHEV – 135 000, а додаткові 50 000 BEV були імпортовані як використані. Маючи 100 000+ продажів на рік, загальний парк швидко перетворюється на тихий, чистий та електричний.

Якщо вам цікаво, які електромобілі є найпопулярнішими в дорозі, ось 5 найкращих:

  • Nissan LEAF: понад 65000
  • Volkswagen e-Golf: понад 47000
  • BMW i3: понад 28 000
  • Модель Tesla 3: понад 23000
  • Tesla Model S: понад 21000

Незабаром рейтинги зміняться, оскільки нові BEV швидко піднімаються, включаючи Audi e-tron (топовий у 2020 році) та Volkswagen ID.3 (один із топових за останні пару місяців).