Не можна втрачати ні секунди.

Якщо в зимовий період у автомобілістів виникають проблеми з пуском двигуна і його прогріванням, то в літню спеку з перегрівом. Практика показує, що при повній справності системи охолодження перегрів виключений на 99%, але брудний радіатор, несправний термостат або проста вода замість антифризу здатні істотно збільшити температурні навантаження на силову установку автомобіля.

Як зазначає керівник СТО “Скіф” Іван Скорик, перегрів найбільш негативним чином позначається на ресурсі двигуна, тому його необхідно уникати всіма можливими способами, аж до повної зупинки.

При цьому необхідно розуміти, що в залежності від ситуації, у якій виникло критичне зростання температури охолоджуючої рідини, порядок дій автомобіліста буде відрізнятися.

Рух в пробці

У разі, якщо тривалий час доводиться повзти в тягнучці, і уникнути її немає ніякої можливості, а температура двигуна йде вгору, необхідно на повну потужність включити пічку, відкривши при цьому всі вікна. В цьому випадку відбувається різке і дуже ефективне відведення тепла з системи охолодження, знижуючи температуру двигуна.

При недостатньому ефекті потрібно зупинитися на узбіччі або в найближчому доступному місці, не вимикаючи двигуна підняти капот, включити на повну потужність вентилятор печі. Вимикати двигун не рекомендується:

  • По-перше, при сильному перегріві можливо прихоплювання поршня до циліндра з подальшим дорогим ремонтом.
  • По-друге, з відключенням двигуна відключається робота помпи, що циркулює охолоджувач, в результаті чого температура мотора тільки підвищується.

ремонт двигуна

У разі, якщо в системі недолік антифризу, необхідно не просто зупинитися, але і вимкнути двигун. Відсутність інформації про кількість охолоджувача в системі може привести до того, що його там немає зовсім, а це гарантований перегрів двигуна з заклиненням поршнів і високою вартістю ремонтних робіт. Крім того, робота системи при мінімумі антифризу не дозволить охолоджувати двигун.

Перегрів в пробці, але з можливістю маневру

У разі, якщо є можливість хоч трохи проїхати на нормальній швидкості, необхідно скористатися цією можливістю, так само включивши на повну потужність пічку, і періодично використовуючи метод гальмування двигуном.

Після розгону досить відпустити акселератор газу, рухаючись накатом. У цей момент паливо не надходить в камери згоряння, тобто відбувається охолодження за рахунок набігаючого потоку повітря, що охолоджує через радіатор антифриз в системі. Процедуру доцільно провести кілька разів, і показники температури повинні знизитися.