Розмитнення автомобіля може незабаром коштувати в три рази менше, ніж його фактична ціна.

Такі наслідки може мати скасування вікового акцизу, що застосовується у процесі розмитнення «євроблях». Скасування акцизу спричинить також зниження вартості вживаних авто з Європи. Проте допоможе позбутися старих радянських легковиків і зменшити небезпечні для здоров’я викиди у довкілля.

Згідно з даними Центру соціально-економічних досліджень CASE Україна, українці за останні 22 роки втратили не менше 40 млрд доларів прибутку через наявні обмеження на імпорт «євроблях».

Експерти вважають недоцільним та дискримінаційним існування акцизу, згідно з яким за старіше авто доводиться платити при розмитненні більше, ніж за новий транспортний засіб. Адже логічно, що із віком авто повинно втрачати у ціні, а не дорожчати.

До прикладу, розмитнення 10-річного дизельного авто з двигуном 1,6 літра буде коштувати 1200 євро. А якщо такому самому автомобілю 15 років – ціна розмитнення складатиме вже 1800 євро. Також не варто забувати про мито та ПДВ. В цілому розмитнення може обійтися власнику у 300% від фактичної вартості самого транспортного засобу.

Чимало розмов також ведеться про те, що зі зростанням кількості імпортованих старих автомобілів збільшиться об’єм викидів шкідливих речовин у довкілля. На думку суспільства, ситуація може погіршитися зі здешевленням таких авто.

Автори дослідження проаналізували цю пересторогу та зробили висновки. На їх думку, в Україні, у порівнянні з Європою, досить малий автопарк – 232 авто на 1000 громадян, проти європейського показника у 600 авто на 1000 осіб.

Окрім того, наш автопарк на 28% складається зі старих карбюраторних авто радянських часів. А саме від таких транспортних засобів найбільша шкода з точки зору викидів у атмосферу. Тобто, європейські авто навіть допоможуть нам покращити екологічну ситуацію.

Важливо теж зазначити, що насправді не автомобілі є найбільш шкідливими для середовища. Вони створюють лише 6,5% викидів у атмосферу. На першому ж місці енергетичний сектор – 55,2% викидів.

Цікаво, що на думку українських чиновників Євросоюз має бути навіть вдячний нашій державі. Адже викуповуючи у них старі авто, ми звільняємо європейські країни від шкідливих викидів у атмосферу, які вони спричиняли. Саме тому Україна могла б навіть порушити питання компенсації з боку європейських держав. Особливо це стосується Польщі та Литви – країн походження більшості українських «євроблях».