Без зайвих ліричних вступів та демагогії, перейдемо до розгляду даного списку.

Suzuki Grand Vitara

Знаменита японська надійність, довговічність, відмінні позашляхові характеристики, лінійка потужних двигунів, і невибагливість в експлуатації, про яку ходять легенди. Найпопулярнішою вважається п’ятимісна версія, хоча хороший і більш місткий семимісний варіант.

Оптимальним поєднанням двигуна і трансмісії можна назвати зв’язку дволітрового 140-сильного бензинового мотора і механічної коробки – це екземпляр третього покоління (2008 рік випуску) з пробігом в районі 150-200 тисяч кілометрів. Такий позашляховик обійдеться вам в 9 000 доларів.

Якщо хочете автомобіль свіжіше, то за рестайлінговий варіант позашляховика (мається на увазі другий рестайлінг третього покоління) 2012 випуску з пробігом в районі 100 тисяч кілометрів доведеться віддати близько 11 тисяч доларів. Погодьтеся, для десятирічного японського позашляховика це дуже хороша вартість.

І про особливості позашляховика: корозія можлива тільки на дуже старих зразках (або тих, що побували в ДТП), при активному використанні повного приводу можлива поломка хрестовини. В іншому автомобіль може завдати неприємностей тільки через старість і природне зношення.

Jeep Grand Cherokee

Що не ім’я, то ціла епоха! Такі вони, старі і найнадійніші в світі позашляховики. І наш рейтинг просто не міг обійтися без автомобіля, чия назва стала загальною назвою всього сегмента. Перше покоління Grand Cherokee з’явилося в автосалонах в 1992 році і проіснувало до 1998 року.

Модель другої генерації також продавалася сім років, якщо не брати до уваги позашляховики, вироблені в Китаї до 2010 року. Третє покоління випускалося протягом 2004-2010 років, тобто теж рівно 7 років. На вторинному ринку представлені всі три покоління, переважна більшість машин привезена з Північної Америки. Трапляються позашляховики європейського походження.

Стати власником Grand Cherokee першого покоління з пробігом від 30 0000 кілометрів можна за 6000 доларів, з 4-літровим 190-сильним або 5,2-літровим агрегатом потужністю 215 кінських сил.

Але краще доплатити і взяти джип другого покоління, з таким самим пробігом і 4-літровим силовим агрегатом, або більш потужним – 220-сильним об’ємом 4,7 літра. Якщо пощастить, знайдете дизельний варіант, який економніше, але не любить несвіжого моторного масла.

Коробка тільки автоматична, але є різні модифікації, в залежності від року випуску. Найнадійнішою вважається п’ятидіапазонна від Mercedes. Незважаючи на відмінні позашляхові характеристики, сам повний привід страждає швидким виходом з ладу прокладок і сальників, так що за цим потрібно стежити. Ходова частина в силу простоти конструкції довговічна і безпроблемна, але при частому відвідуванні бездоріжжя страждають передні важелі.

Mitsubishi Pajero Sport

Джипів Pajero у японського автоконцерну чимало – Pinin, Junior, Mini, при бажанні можна знайти ще парочку моделей. Але найбільш відомою, яка зайняла п’яте місце в рейтингу найнадійніших позашляховиків 2021 року, є Pajero з приставкою Sport. І якщо ви кинетеся шукати в зовнішності цього позашляховика спортивні риси, то будете глибоко розчаровані – це класичний джип старої закваски без будь-яких дизайнерських вишукувань. Суворий і могутній, простий і безпроблемний.

В Японії автомобіль почав продаватися з 1996 року, в решті світу – з 1997 року. Модель неодноразово піддавалася модернізації і зуміла протриматися на ринку 10 років. У 2008 році світ побачив джип другого покоління, і це був уже зовсім інший автомобіль – загальною залишилася тільки рамна конструкція. В 2015 році японці показали світу третє покоління Pajero Sport. І знову екстер’єр зазнав кардинальних змін, продиктовані тодішньою автомобільною модою, але позашляхові якості, які і привели модель до успіху, залишилися на тому ж високому рівні.

Авто першого покоління на «вторинці» вже не зустріти, а екземпляри, починаючи з 2011 року, з 200-кілометровим і більш пробігом, коштують в середньому 15000 у.о. Серед них можна зустріти машини з різними двигунами, від 243-сильного трилітрового дизеля до 352-сильного 5,7-літрового або 468-сильного 6,4-літрового бензинового силового агрегату.

Механічна коробка зустрічається дуже рідко, але і автомат у Mitsubishi довговічний і надійний. Фірмовий повний привід теж працює без нарікань, пропонуючи три режими: задній привід, повний зі зниженим передавальним числом, повний з блокуванням міжосьового диференціала.

За дворічний позашляховик з мінімальним пробігом доведеться віддати 36000 вічнозелених.

Nissan Terrano

У цього японського бренду є і більш знаменитий джип, але Terrano ми поставили вище з кількох причин: він молодше Patrol і при цьому дешевше. Тому місце в топі найбільш надійних і невибагливих вживаних позашляховиків японський джип однозначно заслужив.

Перше покоління, більш відоме під ім’ям Pathfinder, побачило світ у 1985 році і протрималося два десятиліття. Друга генерація, орієнтована на європейський ринок, випускалася в Іспанії з 1993 по 2006 роках, переживши кілька рестайлінгів (в 1999 і 2002 роках).

Автівка володіє зовнішністю класичного позашляховика. Terrano не здивує вас плавними формами – він грубий і незграбний, як і належить представнику цього сегмента.

На вторинному ринку можна знайти і Pathfinder 1991-1993 років випуску, з солідним пробігом, але краще заплатити вдвічі дорожче і стати володарем джипа 1999-2000 років випуску після рестайлінгу. Навіть для надійного «японця» десять років різниці мають значення. При цьому у вас буде вибір між бензиновим 2,4-літровим силовим агрегатом потужністю 118 кінських сил і парочкою турбодизелів (125-сильним 2,7-літровим і 154-сильним об’ємом 3,0 літрів). Велика частина пропозицій – з автоматичною коробкою, але зустрічається і механічна КПП.

За позашляховик третього покоління з символічним пробігом (до 100 тисяч кілометрів) потрібно віддати 22000 у.о., і це дуже хороший варіант інвестицій.

Mitsubishi Pajero

По надійності та якості цей позашляховик мало в чому поступається лідерам рейтингу. Навіть сьогодні ця модель, починаючи з першого покоління, користується підвищеним попитом. І нехай гідні екземпляри трапляються, починаючи з другої генерації (з 1991 року), жаліти про таке придбання ви однозначно не будете. Будь-які перешкоди для цього джипа виявляться переборними. Ходові якості у позашляховика досить непогані, він залишається керованим навіть на високих швидкостях.

Корозія для Mitsubishi Pajero – рідкісний гість, ходова великих проблем не доставить, обидва типи коробок, автоматична і механічна, служать довго і ламаються рідко.

Всі двигуни надійні, а їх у позашляховика чимало. У другого покоління – два бензинових силових агрегати (150-сильний трилітровий і 208-сильний об’ємом 3,5 літра), а також два дизеля – 99-сильний 2,5-літровий і 125-сильний об’ємом 2,8 літрів. Їх ресурс при гідному обслуговуванні – 500 тисяч кілометрів. За такий джип 1994-1996 років випуску з пробігом до 300 тисяч кілометрів просять 6 тисяч доларів.

Третє покоління позашляховика після рестайлінгу 2004 року з пробігом 180-310 тисяч кілометрів має цінник від 10000 у.о., а десятирічний джип четвертої генерації можна купити за 18 тисяч вічнозелених.