Розмитнення “євроблях” в Україні уже скоро буде відбуватися за новими правилами. Громадяни, які ввезли авто на іноземній реєстрації до 31 грудня 2020 року, зможуть розмитнити його десь за 1000 євро.

Про плюси і мінуси законопроєкту №4643-д і його “підводні камені” у коментарі Styler розповів керуючий адвокатським бюро Олександр Кудрявцев, повідомляє РБК-Україна

Давайте розглянемо ймовірні плюси та мінуси №4643-д

Беззаперечний плюс, каже юрист, у тому, що держава докладає зусиль для розв’язання питання з “євробляхами”. Ті, хто завіз такі автівки на територію України тепер отримали можливість на більш-менш прийнятних умовах здійснити їх легалізацію.

Також плюсом є і те, що не всі автомобілі підпадають під пільгове розмитнення, адже закон не розповсюджується на ТЗ, які не відповідають екологічним нормам “Євро-2” або мають походження з країни, визнаної державою-агресором або з тимчасово окупованих територій, а також на машини виготовлені до 1995 року. Тобто всі інші автівки права на пільгове розмитнення не мають.

Проте, є і певні негативні моменти від нового закону про розмитнення в Україні.

“Мінус – на це дали мало часу. 180 днів явно не вистачить на всіх, навіть якщо реєстраційні органи митниці будуть працювати 24/7”, – говорить Кудрявцев.

“Підводні камені” нових правил розмитнення “євроблях” лежать зовсім на поверхні. Експерт наголошує, що за документами більшість “євроблях” українським водіям не належать. Найчастіше вони оформлюються на іноземну фірму з місцем реєстрації в Литві, Латвії та Польщі, або ж на пересічного мешканця Євросоюзу.

Наші ж водії їздять на таких машинах по довіреності. Тепер доведеться шукати власників цих авто, які не факт що погодяться оформляти договір купівлі-продажу, щоб передати право власності на автомобіль українському водієві. Навіть якщо припустити, що український водій відшукає власника в Європі, то як туди потрапити, в умовах карантину. Саме тому, пільгою від держави скористаються далеко не всі.

Окрім цього, додає Кудрявцев, у законі закладене порушення конституційного принципу рівності громадян.

Ті, хто завіз авто до 31.12.2020 року, опинились в більш вигідному становищі у порівнянні з тими, хто буде завозити автівки після 31.12.2020 року. Хоча автомобілі можуть бути абсолютно однаковими. Цим законом держава ніби говорить: “Завезли нелегально, нічого страшного, ми вам все пробачаємо”.

Чим нові ціни на розмитнення “загрожують” суспільству?

З точки зору екології – нічим. Неякісних, застарілих та екологічно брудних автівок більше не стане, оскільки закон стосується тільки тих машин, які були ввезені на територію України до кінця 2020 року. Тобто закон дає можливість легалізувати те, що вже є. Проте з точки зору соціуму, цей закон є несправедливим для тих, хто вже розмитнив авто на менш вигідних умовах.