Ви можете висміяти американський підхід до судових позовів та відшкодування збитків, але європейські водії можуть лише мріяти про правовий захист на цьому рівні. Про це свідчить, наприклад, щойно завершена за кордоном сервісна кампанія, в якій взяли участь понад 1,6 мільйона автомобілів корейського виробництва.

У цьому випадку це близько 1,19 мільйона автомобілів Hyundai, проданих у США, та близько 114 тисяч, які потрапили на канадські дороги. Загалом, якщо додати до цього транспортні засоби Kia, то сервісна кампанія охоплює саме 1,6 мільйона автомобілів, а рівень штрафу перевищує 210 мільйонів доларів.

В рамках врегулювання з Американським агентством з безпеки транспорту (NTHSA) Hyundai повинен був не лише безкоштовно відремонтувати транспортні засоби, але й пожертвувати 40 мільйонів доларів на цілі, пов’язані з безпекою. Крім того, компанію також оштрафували на 50 млн. доларів. Очікується, що Kia заплатить не менше 70 мільйонів доларів штрафу.

Kia Optima
Kia Optima

На противагу видимості, дефект, в результаті якого корейський концерн повинен відремонтувати 1,6 мільйона автомобілів, не стосувався питань, безпосередньо пов’язаних з безпекою руху. Мова йшла про довговічність використовуваних двигунів Theta II, серед інших у моделях Sonata (2011-2014) та Santa Fe (2013-2014).

Покупці скаржились на пошкодження основних підшипників колінчастого вала. Водії повідомили про проблеми з втулками після напрочуд малого пробігу, а дилери корейських брендів неохоче замінювали двигуни за гарантією. Зрештою – як це часто буває в США – окремі справи були передані до суду, а проти корейського виробника була порушена колективна справа.

Theta II – це сімейство 2,0-літрових і 2,4-літрових чотирициліндрових бензинових двигунів з турбонаддувом і прямим впорскуванням палива. Окрім Санта Фе та Сонати, ми їх також знайдемо у таких моделях, як: Hyundai Genesis, Hyundai i30 N або Kia Optima, Sorento, Sportage та Stinger. Однак слід зазначити, що в автомобілях, вироблених після 2013 року, нездужання – принаймні теоретично – не повинно відчуватися.

Hyundai i30 N
Hyundai i30 N

Проблема захвату головних підшипників повинна була бути результатом виробничого дефекту, що виник внаслідок неадекватної обробки колінчастих валів. Металева стружка, вироблена з цього приводу, яка не була вилучена після виробничого процесу, засмітила магістральні канали мастила, а отже вал зафіксувався на втулках.

Дилери, які знали про проблему, повинні були уникати ремонту за гарантією, і в багатьох випадках рахунки за ремонт двигуна перевищували 4000 доларів.

Це не перші проблеми з двигунами Theta. У рідній Кореї у 2013 році виробник провів подібну сервісну кампанію. Тоді також було заявлено, що вдосконалено контроль якості та змінено виробничі процеси, щоб уникнути подібних випадків у майбутньому.