Більшість статей про акумуляторні батареї в транспортному засобі присвячені певним темам – чому батарея погано тримає заряд і як боротися з цим явищем в холодну пору року. На практиці акумулятор в автомобілі може в будь-який момент підкинути автомобілісту набагато більші проблеми, які безпосередньо впливають на безпеку.

Досвідчені автомобілісти звикли до того, що акумуляторна батарея є таким же витратним матеріалом, як і свічки запалювання, колодки та інші елементи в конструкції транспортного засобу. АКБ через певний час втрачає свій ресурс і потребує заміни. При цьому інтервал між походами в магазин за цим елементом багато в чому залежить від самого власника автомобіля.

Якщо експлуатація правильна і на акумулятор немає високого навантаження, то він здатний прослужити повний термін.

Щоб не купувати новий елемент раніше терміну, потрібно вміти визначати ресурс старого. Для цього потрібен лише мультиметр і вмілі руки. Багато автомобілістів проводять перевірку обладнанням, але забувають про ще один важливий етап. Фахівці в сервісі використовують для перевірки не тільки мультиметр, а й власні очі – уважно оглядають поверхню батареї. Якщо всередині скупчуються гази, з часом це призведе до вибуху.

Акумуляторна батарея складається з набору пластин, які знаходяться в електроліті та приховані під міцним пластиковим коробом. Пошкодити корпус дуже важко. Багато акумуляторів не отримують ушкоджень навіть після серйозних дорожньо-транспортних пригод. Однак, пластик в будь-якому випадку залишається пластиком, і в певних умовах він не може витримувати сильне навантаження. Наприклад, якщо всередині скупчуються гази, з часом це призведе до вибуху. Від такого явища механічні пошкодження в підкапотному просторі навряд чи будуть занадто сильними, але якщо батарея вибухне під час руху автомобіля, біди не минути. З електроліту виходить чистий водень, якому потрібна невелика іскра, щоб стався масштабний вибух.

авто пожежа

З технічної точки зору розробники зуміли частково вирішити цю проблему, коли створили на корпусі АКБ два «сапуни». Але в салоні рідко попереджають про те, що ще до першого знайомства з клемами потрібно обов’язково знімати заглушки. Йдеться про два мініатюрних ковпачки, які і є першою причиною вибуху акумуляторів. Скупчення газів призводить до того, що батарея роздувається. Електроліт після вибуху випливає назовні, що підвищує ризик виникнення іржі в підкапотному просторі. Але це не найбільші проблеми, які можуть виникнути.

Усередині акумулятора протікає сотня хімічних реакцій за одну хвилину. З електроліту виходить чистий водень, якому потрібна невелика іскра, щоб стався масштабний вибух. Чим менше дистильованої води в батареї, тим більший шанс виникнення вибуху. При найгіршому результаті вибух буде такої сили, що доведеться міняти не тільки батарею, але і всі бачки, фари і електрику. Щоб уникнути такого явища, потрібно періодично оглядати акумулятор і перевіряти наявність здуття. Крім того, не варто забувати про сапуни. Електроліт при цьому не повинен опускатися нижче мінімальної позначки. Найкраще проводити зазначені вище процедури раз на місяць.

Підсумок. Акумулятори в автомобілі в певних умовах можуть вибухати. Відбувається це через те, що власник не стежить за станом АКБ і не звертає увагу на наявність здуття.