Станом на 2020 рік в Україні все ще залишається велика кількість нерозмитнених автівок з
Європи. Усе тому, що у власників «євроблях» просто немає коштів на їх розмитнення, навіть
враховуючи пом’якшення, прийняті у 2018 році.

Врешті депутати, домовившись із “Авто Євро Силою”, спромоглися подати до ВР України законопроекти №3704-3706. Також було зареєстровано й альтернативний законопроект №3704-1. Дані документи значно змінять сертифікацію та розмитнення транспортних засобів не лише із Європи, але й з Кореї, Канади та США.

Оновлена процедура сертифікації

За новими правилами підтвердити відповідність авто до технічних регламентів можна буде надавши документ із зазначенням екологічних норм, яким він відповідає. Документ повинен бути виданим у країні реєстрації транспортного засобу. Дані для свідоцтва про реєстрацію будуть вноситися саме на підставі цього документу.

Окрім того, сертифікації не підлягатиме авто, яке було в експлуатації понад 50 років чи є антикваріатом. Також не підлягатимуть сертифікації гоночні авто.

Відміна акцизу на авто

Анулюванням акцизу ми завдячуємо законопроекту №3704. Скасування акцизу вступить у дію 1 січня 2021 р. Також до “Перехідних положень” Податкового Кодексу України буде додано норму, згідно з якою до 31 грудня поточного року від акцизу буде звільнено операції з імпорту ТЗ масою не більше 3,5 тонн, а також причепів, що здійснюються:

  • громадянами з інвалідністю, дітьми-інвалідами та їх представниками;
  • громадянами, що постраждали від наслідків катастрофи на Чорнобильській АЕС;
  • особами, що брали участь у бойових діях або ж інвалідами війни.

Дорослих осіб та дітей з інвалідністю після використання даної пільги буде знято з обліку претендентів на безкоштовне чи пільгове отримання авто.

Передбачено певні пільги й для “євробляхерів”. Вони зможуть розмитнити своє авто без необхідності платити акцизний податок до 31 грудня поточного року. Ця норма стосується авто, ввезених раніше 1 травня поточного року і виготовлених не раніше 1 січня 1995 р. ТЗ не повинен бути ввезеним з території, що знаходиться під окупацією, або з країни, що є окупантом стосовно України.

ПДВ: розстрочка та пільги

Відповідно до законопроекту №3704 від сплати ПДВ буде звільнено операції імпорту з метою особистого використання, що здійснюються:

  • інвалідами війни;
  • громадянами, що брали участь у бойових діях;
  • особами, що отримали державні нагороди України.

Звільнення від податку не буде застосовано, якщо:

  • сума мита за один ТЗ є більшою, ніж 43 мінімальні з/п (відповідно до ставки
    мінімальної з/п на поточний рік);
  • авто ввезено з території, що знаходиться під окупацією, або з країни-агресора
    стосовно України;
  • особа-власник ТЗ вже скористалася цією пільгою.

Для оплати ПДВ можна скористатися розстрочкою на термін, що не перевищує 36 місяців. Розстрочка діє для нових тракторів, колісних тракторів для напівпричепів, тентованих та бортових напівпричепів, напівпричепів-контейнеровозів, напівпричепів-рефрижераторів.

Українці вимагають справедливого розмитнення
Українці вимагають справедливого розмитнення

Транспортний податок

На жаль, прийняття законопроекту №3704 буде означати, що власникам усіх ТЗ доведеться сплачувати транспортний податок вже з 1 січня 2021 року. На даний момент податкова ставка становить – 25 тис. грн за легковий автомобіль.

Проте скоро до оподатковуваних ТЗ буде включено мотоцикли, судна, яхти та катери. Податок зобов’язані будуть сплачувати власники цих видів транспорту, як і власники легкових авто, якщо вони були виготовлені не більше 8-ми років тому та їх середньоринкова вартість перевищує 200 мінімальних з/п.

Техогляд для “євроблях”

Згідно з законопроектом №3704 вводиться техконтроль в обов’язковому порядку для б/в автомобілів, що були ввезені з-за кордону та оформлені, проте не відповідають рівню екостандарту “Євро-4”. Такий контроль буде проводитися із 1 січня 2021 р. Власникам ТЗ надається 3 місяці від дня держреєстрації на проходження техогляду. ТО потрібно буде проходити повторно кожні 2-а роки.

Відповідальність за прострочку оформлення мита

З метою доповнення законопроекту №3704, очікується також прийняття законопроекту №3706. Він закріпить норми, що звільнять “євробляхерів” від відповідальності за прострочку реєстрації ТЗ, ввезеного в тимчасовому режимі або режимі транзиту.
Щоб уникнути адмінвідповідальності потрібно розмитнити автомобіль впродовж 180-ти днів із моменту початку дії закону. Окрім оплати мита, потрібно також сплатити 8500 грн до державного бюджету.

Ще один проект-доповнення №3705 запровадить зміни у Бюджетному Кодексі України. Згідно з ним до формування дорожнього спеціального фонду буде мати відношення лише акциз із пального, без акцизного податку на транспортний засіб.

Додатковий законопроект №3704-1

Вказаний документ закріпить акцизну податкову ставку для усіх ТЗ із двигуном внутрішнього згорання. Вона буде дорівнювати 0,1 євро за 1 см куб. об’єму двигуна.

Також зміниться митний тариф для ввезених транспортних засобів. За новими правилами повні та пільгові ставки зрівнялися – 0,75 євро за 1 см куб. об’єму двигуна. Незмінно нульовим залишиться мито для електромобілів. Також для них діятиме акцизний податок, що розраховується згідно зі ставкою 1 євро за 1 кВт-годину ємності електроакумулятора.

Висновки

Резюмуючи усе вищесказане, варто зазначити що введення в дію нових законопроектів вдарить по кишені більшою мірою заможну частину населення. Тоді як «євробляхери» врешті отримають для себе пом’якшення у законі, яких так давно домагалися.

Сподіваємося, що прийняті владними органами законопроекти щодо розмитнення збагатять економіку України в цей непростий час пандемії. А також, завдяки екологічним обмеженням на імпортний транспорт, покращать стан екології.

Раніше, портал Avtosota писав, що Скасування вікового акцизу: скільки тепер буде коштувати розмитнення в Україні,

а також про те, шо МВС України розпочинає “охоту” на автомобілі з іноземною реєстрацією