З невідомої нам причини виробники автомобілів буквально одержимі часом розгону з місця до 100 км / год, немов це найважливіший параметр на світі. І це змушує серйозно задуматися – наскільки швидкий розгін здатне витримати людське тіло? Раптом ми вже знаходимося на межі можливостей?

Як відомо, прискорення – це фізична величина, що визначає зміну швидкості з часом. Зазвичай ми вимірюємо його з точки зору прискорення вільного падіння, яке чисельно дорівнює силі тяжіння на поверхні Землі. Прискорення вільного падіння позначається буквою g і варіюється від 9,780 м / с. на екваторі до 9,832 м / с. на полюсах. Стандартне значення g, певне як «середнє» по всій планеті, становить 9,8 м / с.

Відповідно, 1 g вважається еквівалентом сили земної гравітації. Коли ми говоримо про прискорення в автомобілі, ми маємо на увазі силу g, що діє на пасажирів в лінійній горизонтальній осі. Давайте ж з’ясуємо, скільки саме g ми відчуваємо в тих чи інших автівках. Для того, щоб продемонструвати прискорення в 1 g, автомобіль повинен розігнатися до 100 км / год за 2,8 секунди. Прискорення до «сотні» за 10 секунд, досить повільне як на теперішній час, складає лише 0,28 g.

Дрегстери категорії Top Fuel вміють розганятися не гірше, ніж ракети – з нуля до 100 км / год за неймовірні 0,5 секунди! Такого роду прискорення величиною 5,6 g досить відчутно для тіла, але вбити людину воно не може. В принципі, можна втратити свідомість або навіть померти, якщо випробувати прискорення близько 6 g тривалістю кілька секунд, але відомі випадки, коли людина вижила і при впливі 100 g – правда, надзвичайно короткочасному.

Наприклад, «американські гірки» можуть забезпечити вам до 6 g, але тривалість прискорення настільки мала, що це абсолютно не небезпечно для здоров’я. Льотчики в спеціальних костюмах переносять 9 g, але абсолютний рекорд належить офіцеру ВПС США Джону Стаппу, який зазнав страхітливих 46,2 g, керуючи ракетними санчатами на авіабазі Едвардс в Каліфорнії. Втім, навряд чи звичайна людина витримала таке перевантаження без підготовки.

розгін-навантаження

До того ж підполковник Стапп в ході випробувань реактивних саней встиг перенести і кілька значно менш вдалих для здоров’я заїздів. Одного разу при прискоренні в 35 g Джон втратив кілька пломб, зламав ребра і випробував деякі інші пікантні незручності, на які навряд чи погодяться покупці дорогих і потужних автомобілів.

Маючи це на увазі, давайте встановимо 30 g як межу для прискорення без тілесних ушкоджень.

У звичних нам величинах це означає розгін з 0 до 100 км / год за неймовірні поки 0,093 секунди. Якщо ми готові піти на те, що випадуть пломби, можуть зламатися ребра і зіпсується салон автомобіля, можна ризикнути катапультуватися до «сотні» за 0,08 секунди. Нарешті, в ході рекордного заїзду бувалий випробувач Джон Стапп переніс прискорення в 0,06 секунди до 100 км / ч. Що ж, на сьогоднішній день ми дуже далекі від небезпечного для життя розгону. Хороша новина, чи не так?