Свічка запалювання – важливий елемент автомобіля, який забезпечує підпал паливної суміші. Від свічки залежить стійкість роботи двигуна, пуск, витрата палива і потужність силового агрегата.

Про те, які саме свічки кращі, можна сперечатися нескінченно, але кращими на сьогоднішній момент є саме іридієві свічки.

Іридій – твердий і тугоплавкий метал, що володіє високою щільністю і стійкістю до корозії. Метал дуже дорогий і цінний, але саме він відмінно підходить для застосування в камері згоряння.

У звичайних свічках запалювання бічний електрод виготовлений зі сталі, яка легована марганцем або нікелем. Центральний електрод виготовлений із залізонікелевих сплавів з додаванням міді і хрому. Два цих електроди мають певний зазор і опір. Між двома електродами виникає іскра, яка і здійснює підпал паливо-повітряної суміші. Але з часом (через 50-60 000 кілометрів) електроди стають менші в розмірах, зазор зростає, тому іскра виходить слабкою і машина перестає їздити нормально. Але іридієві свічки здатні набагато довше протистояти зношенню.

У іридієвих свічках центральний і бічний електроди леговані іридієм. До того ж центральний електрод в таких свічках роблять вузьким: всього 0,5-0,7 мм. Завдяки цьому і зносостійкості іридію в результаті виходить сильна і концентрована іскра. Тому зазор між електродами здатний триматися дуже довгий час.

Але буває і так, що після встановлення іридієвих свічок машина стала працювати тільки гірше. Це пов’язано з тим, що свічка підбирається під котушку запалювання певної марки і моделі автомобіля. Тому через неправильно підібрану свічку характеристики автомобіля можуть погіршитися.

Іридієві свічки є кращими на сьогоднішній момент. Вони дають сильну іскру, забезпечують стабільний запуск і рівну роботу двигуна, а також здатні «відходити» більше 100 000 кілометрів. Але такі свічки не збільшать потужність двигуна, не дадуть великої економії палива, а коштувати будуть в 3-4 рази дорожче звичайних свічок запалювання. Тому вибір залишається за водієм.