Ціни ростуть, а заправні станції України заробляють все менше.

За кілька останніх місяців ціни на автопальне перебували в постійному русі, і не в кращий бік для вітчизняних водіїв. Зростання вартості бензину та дизелю на українських АЗС розпочалося ще у листопаді минулого року. Тенденцію підхопив і новий 2021 рік.

Однак стрибки цін на оптовому ринку нафтопродуктів були набагато різкішими. Це означає, що мережі заправних станцій згладжують ситуацію та чимраз закладають меншу маржу у вартість палива. А отже заробляють менше.

За статистичними даними останніх років, настільки мала націнка на пальне у роздрібних мережах востаннє спостерігалася ще в далекому 2018 році. Наразі у ціну бензину закладена націнка орієнтовно 2,24 грн за літр, не враховуючи ПДВ. Навіть у листопаді минулого року маржа була більшою на 1,27 грн. Що ж до дизелю, то на ньому заправки зараз заробляють в середньому 3,7 грн на кожному літрі. А восени ця цифра була більшою на 1,55 грн.

Заправка автомобіля

За інформацією Консалтингової групи «А-95», згладження цінових стрибків відбулося внаслідок впливу групи мереж АЗС «Приват». Заправні станції цього об’єднання зазвичай не реагують на різкі перепади гуртових цін, а навпаки стабілізують ситуацію, наскільки це можливо.

Відтак ми бачимо подорожчання бензинів та ДП у великих мережах, як то ОККО чи WOG, приблизно на 8%. Натомість гуртова ціна бензину підскочила на 17%, а дизелю аж на 22%. А отже, завдяки мережам групи «Приват» ми отримуємо здорову конкуренцію на роздрібному ринку автопального.

До слова, об’єднання станцій АЗС впливає на ринок не лише за рахунок своїх розмірів. Співробітництво групи «Приват» із НПЗ «Укртатнафта» допомогло вивести на український ринок дешевші ресурси вітчизняного виробництва, які і впливають на ціну значного дорожчого імпортного палива.