Ви, напевно, вже бачили тривимірні пішохідні смуги, адже фотографії з Нью-Делі, де народилася ідея, швидко облетіли весь світ. Зараз це рішення також з’явилось у наших сусідів, а саме – трьох польських містах.

Автори сподіваються, що це змусить водіїв зняти ноги з педалі “газу”.

Мехув, Лешноволя та Бартошице – це міста, які в рамках проекту Hello ICE від Budimex долучились до глобального тестування так званих об’ємних смуг. Насправді тривимірність тут лише теоретична, оскільки тривимірні смуги зроблені фарбою, як і традиційні «зебри», але спосіб їх фарбування дає водіям, оптичну ілюзію, що вони виступають над дорогою.

3D-пішохідний перехід
3D-пішохідний перехід

Ця проста процедура розроблена для того, щоб зробити дорожні смуги більш помітними для водіїв та змусити їх зменшити швидкість перед переходом пішохідного переходу. Однак сприйняття цієї ідеї у водіїв досить різне.

Є думки, що така дорожня розмітка небезпечна, оскільки може налякати водіїв та змусити їх екстрено гальмувати та спричинити надмірно небезпечні ситуації на дорозі.

3D-пішохідний перехід

З іншого боку, ефективність цього рішення дає багато місця для роздумів.

Згідно з дослідженням, проведеним в столиці Індії, яка першою випробувала такий спосіб боротьби за безпеку пішоходів, середня швидкість транспортних засобів до проходження 3D-переїздів становила на 40%. нижча, ніж у тому самому місці перед їх установкою.

3D-переїзди вже випробовуються і у Європі

Такі хороші результати викликали настільки велику цікавість у всьому світі, що за останні три роки тривимірні «зебри» були створені, зокрема, в Ісландії, Лондоні, Китаї та Франції.

Зараз і три польські міста приєднуються до цієї групи. 3D-пішохідний перехід були створені компанією Budimex як частина власної програми Hello ICE для підвищення безпеки дітей. Однак, як наголошують представники компанії, це не так просто, і у представників місцевого самоврядування руки пов’язані з нормативними актами, які чітко визначають, як мають виглядати пішохідні смуги.

3D-пішохідний перехід

Це креативний та нестандартний підхід до проблеми безпеки пішоходів. Я рада, що органи місцевого самоврядування з Бартошице, Мехува або Лешноволя були впевнені у цьому рішенні та допомогли нам подолати бюрократію, що, на жаль, ускладнює масштабне впровадження 3D-переходів.

резюмувала Катажина Войцік, експерт з комунікацій у компанії, що організовує програму Hello ICE Будімекс.