Запорука безпроблемної експлуатації нового автомобіля – регулярне і повне проходження технічного обслуговування (ТО). Власники електромобілів в цьому випадку знаходяться в більш виграшному початковому положенні. Адже тут відсутні складні механізми ДВЗ і трансмісійні агрегати. З цієї причини необхідність періодичного ТО є не такою вже очевидною.

Передумови до відмови від ТО.

Навіть ті системи і механізми електромобілів, які залишилися, не завжди працюють в рівних умовах в порівнянні зі звичним автомобілем. Наприклад, менше навантажена гальмівна система, оскільки в інтенсивному міському циклі часто задіюється система рекуперації енергії. Навантаження на гальмівні колодки в цьому випадку скорочується в рази.

Серед інших позицій однаково схильні до зносу тільки деталі:

  • рульового управління;
  • підвіски;
  • окремих елементів трансмісії.

У регламенті періодичного ТО роботи по цих позиціях не перевищують і 20% від усіх робіт. З урахуванням можливості електронного контролю стану окремих деталей, необхідність технічного обслуговування можна встановити в режимі постійного моніторингу.

Ситуація у різних виробників.

До питання поступової відмови від системи регулярних ТО, виробники підходять по-різному. Найбільш прогресивною тут є компанія Tesla. Тут вже повністю скасовані регулярні ТО зі збереженням гарантії. Замість планових обслуговувань використовується програма ОТА (over the air), коли віддалене підключення до електромобіля дозволяє виявити можливу несправність.

Додатково роботи з віддаленого персонального комп’ютера дозволяють усувати помилки системи, встановлювати або активувати програмне забезпечення.

Техогляд в Україні

Розглянемо й інші компанії, що виробляють електромобілі і також знаходяться на шляху до скасування регулярних ТО, але поки обмежуються збільшенням міжсервісних інтервалів:

BMW. Розробляє програму CBS (послуги на основі умов), яка передбачає звернення в сервіс в разі виявлення помилки. Використовується довгий міжсервісний інтервал, що дозволяє скоротити витрати на 20%, по відношенню до колишньої системи.

Volkswagen. Інтервал ТО збільшений до 30 тис. км. Поки в компанії не готові повністю відмовитися від періодичних оглядів, оскільки гальмівна система і рульове управління вимагають перевірки технічного стану.

KIA. Планує збільшити інтервал обслуговування і досягти 50-відсоткового зниження ціни на послуги сервісу.

Nissan. У компанії говорять про 25% зниження витрат на проведення ТО, з урахуванням збільшення міжсервісний інтервалу.

Mercedes. В даний час приступив до роботи за принципом OTA, а найближчим часом планує закінчити аналогічну програму для Smart. Поки ж електричні машини бренду обслуговуються через кожні 20 тис. км.

Замість висновку. У міру вдосконалення систем діагностики та активної безпеки, планових операцій проведення обслуговування буде ставати все менше. А витрати на сервіс будуть скорочуватися.