Автопілот Ultra Cruise з’явиться на серійних автомобілях корпорації General Motors у 2023 році й зможе самостійно впоратися з 95% дорожніх сценаріїв.

У 2017 році General Motors почала пропонувати на автомобілях марки Cadillac автопілот 2 рівня за класифікацією SAE, що дозволяє водієві прибрати руки з керма і не чіпати педалі. Система, що отримала назву Super Cruise, призначена тільки для їзди по автострадах, що відповідає певним технічним вимогам, і вимагає постійного контролю з боку водія, через те, що 2 рівень автономності не припускав перенесення відповідальності за безпеку під час їзди з людини на штучний інтелект. Спеціальна салонна камера стежить за тим, щоб водій не відволікався від дороги і міг будь-якої миті підстрахувати автопілот. Якщо водій перестає стежити за дорогою і не реагує на попередження, автопілот вимикається.

Система Ultra Cruise, про яку GM вперше згадала навесні минулого року, – це більш просунута версія Super Cruise, що використовує той же «залізо», а саме лідар, радари і камери, але більш досконала обчислювальна архітектура дозволить використовувати Ultra Cruise на більшості доріг з твердим покриттям, в тому числі в містах з їх досить хаотичним рухом і на вузьких другорядних сільських доріжках, де насилу роз’їжджаються два зустрічних автомобілі. GM обіцяє, що Ultra Cruise впорається з 95% типових дорожніх сценаріїв, а в решти 5% водієві доведеться взяти керування на себе.

З юридичної точки зору Ultra Cruise – це як і раніше автопілот 2 рівня, тому водій і тут повинен буде весь час стежити за дорогою, при цьому контроль за самим водієм, швидше за все, буде суворіше, ніж в системі Super Cruise.

По суті, Ultra Cruise – це прямий аналог так званого повного автопілота Full Self-Driving (FSD) компанії Tesla, який поки ніяк не може вийти зі стадії бета-тестування, тобто його ще не пропонують всім бажаючим.

Ключова відмінність між Ultra Cruise і FSD полягає в тому, що система Тесли зав’язана тільки на камери і навігацію, а від радарів компанія Ілона Маска вирішила відмовитися (лідари Tesla взагалі не використовувала). GM все ж вважає за краще використовувати лідар і радари разом з камерами і навігацією для більш точної промальовування місцевості, при цьому її автопілот Ultra Cruise, як і FSD, буде показувати водієві віртуальну модель реальності, як її бачить і розпізнає штучний інтелект. Якщо на цій моделі будуть зайві об’єкти або спотворення, це привід посилити пильність і, можливо, взяти керування на себе.

В теорії Ultra Cruise повинен сам здійснювати поїздки від дверей до дверей і паркувати автомобіль, але необхідність весь час стежити за його роботою сильно знижує його споживчу привабливість. Проте в щоденних рутинних поїздах Ultra Cruise виявитися незамінним помічником.

Комерційне поширення Ultra Cruise також почнеться з автомобілів Cadillac, а більш просту систему Super Cruise віддадуть у розпорядження доступніших і масових марок, тобто Chevrolet і Buick. До речі, зараз через глобальний дефіцит мікрочіпів GM тимчасово перестала оснащувати свої машини системою Super Cruise, але ця проблема рано чи пізно буде вирішена.

Скільки буде коштувати Ultra Cruise, поки невідомо. Незрозуміло також, чи можливо буде скористатися цим автопілотом за межами Північної Америки — поки він анонсований тільки для США і Канади.

Додамо, що автопілот 3 рівня і вище поки офіційно ніде не дозволені. Єдиний виняток — це Японія, де заради сотні безпілотних Honda Legend були внесені зміни в дорожнє законодавство, з масою застережень і обмежень.