Лише нещодавно група Renault й фірма Plug Power створили спільне підприємство HYVIA, й вже тепер показаний реальний результат співпраці – водневий фургон. Як й було раніше анонсовано, Master отримав модифікацію на паливних елементах, а також представлено водневі станції для цієї та майбутніх моделей.


Прототип Renault Master Van H2-Tech з вантажним відсіком на 12 кубометрів отримав електромотор, 30-кіловатний блок паливних елементів, акумуляторну батарею ємністю в 33 кіловат-години і чотири резервуара для водню – по 1,5 кг в кожному. На одній заправці такий фургон здатний подолати 500 кілометрів. У продаж він надійде вже наступного року.

Renault Master Van H2-Tech

У майбутньому з’являться ще дві моделі з аналогічною силовою установкою: Master Chassis Cab H2-Tech зі збільшеним до 19 кубометрів вантажним відсіком й запасом ходу в 250 км і 15-місцевий автобус Master Citybus H2-Tech з дальністю пробігу близько 300 км, який виробник запропонує в якості громадського та службового транспорту.

Всі підрозділи HYVIA працюють на французьких майданчиках Renault. Автомобілі Master випускають у Батії, електромотори для них – в Клеоні, паливні елементи – у Фланьо.


Інтеграцією електричних і водневих систем займається PVI – «дочка» групи Renault з Грес-Арменвілье. Резервуари для газу постачає французька фірма Faurecia. У Фланьо ж до кінця цього року почнуть збирати станції, що подають стиснений водень під тиском в 350 або 700 бар. Саме паливо для них будуть або виробляти на місці методом електролізу, або постачати автоцистернами.

Цікаво, що влітку також стало відомо, що Британія вирішила інвестувати у водневі автомобілі, а в Європі планують створити мережу водневих заправок на максимальній відстані 150 км одна від одної.