Деякі прогнозують, що справжньою битвою буде не Тесла проти “нової сили”, а всі виробники електромобілів проти застарілих авто.

Очевидно, що найбільший у світі автомобільний ринок є важливою частиною глобальної стратегії продажів Tesla, і нещодавній випуск Model Y на китайському ринку є досить важливою віхою. Однак каліфорнійський автовиробник може визнати конкурентну ситуацію в Середньому Королівстві більш складною, ніж на інших ринках.

Китайські покупці автомобілів люблять позашляховики, особливо моделі світових престижних брендів, таких як Mercedes, BMW та Audi, – вони всі дуже добре справились на китайському ринку, і пильно стежать за компанією Tesla, коли вона пропонує електричний кросовер за спокусливою ціною (версія подвійного двигуна з великим діапазоном моделі Y зараз починається з 339 900 юанів, що еквівалентно приблизно 52 000 доларів).

Tesla-Nio
Tesla-Nio

Тесла та її скам’янілі суперники стикаються з грізною проблемою у вигляді того, що китайські ЗМІ називають “новою силою” – внутрішні стартапи EV, включаючи NIO, XPeng та Li Auto, кожна з яких пропонує маленькі електричні позашляховики на продаж.

“Конкуренція в преміум-сегменті електромобілів має загостритися зараз, коли модель Y демонструє ознаки захоплення великої частки ринку”, – сказав аналітик виробництва Гао Шень газеті South China Morning Post . “Суперники Tesla повинні вжити заходів, щоб скласти гідну конкуренцію та зберегти свою частку”.

NIO (NYSE: NIO) – це безперечно стартап, який варто враховувати. Заснований у 2014 році, автосалон, що базується в Шанхаї, пережив зростання цін на акцій на понад 1500% з моменту дебюту в 2018 році на американському ринку (і ми вважали, що зростання TSLA на 700% було вражаючим).

NIO застосував заміну батареї – технологію, яку Tesla протестувала, а потім відмовилася від неї, у 2013/2014 роках. Компанія пропонує можливість придбати машину без акумулятора, а потім сплачувати щомісячну плату за системою підписки на акумулятор. Згідно з недавнім відео з Wall Street Journal, NIO має понад 160 станцій для заміни акумуляторів по всьому Китаю (станом на серпень минулого року в країні Tesla було понад 2500 нагнітачів та 2400 зарядних пристроїв).

Нещодавно компанія влаштувала споживчу подію під назвою NIO Day 2021, на якій випустила новий розкішний седан та анонсувала різні вдосконалення акумулятора та програмного забезпечення. Китайські фондові аналітики були вражені, а деякі підвищили цінові показники для акцій NIO.

Нагадаємо, що у першій половині 2020 року Tesla отримала комфортну перевагу в продажах над автовиробниками “нової сили”. За даними Statista, найпопулярнішим електричним брендом у Китаї був гігант BYD, який продав 60 253 електромобілів. Tesla посіла друге місце – 49 714 одиниць, а NIO посіла 9-е місце з 14 169 продажами.

Однак з тих пір NIO працює на випередження. У четвертому кварталі 2020 року NIO поставив понад 17 000 одиниць, що на 111% більше у порівнянні з попереднім роком. Нещодавній початок поставок моделі Y в Китаї ще раз підняв ставку – буде цікаво подивитися, як виглядають показники продажів наприкінці поточного кварталу.

Співзасновник і президент NIO Цинь Ліхонг заперечив будь-який страх перед моделлю Y – як повідомляє китайський Global Times, він заявив, що замовлення його компанії є стабільними і зростають, навіть після запуску новітньої Tesla.

Деякі прогнозують, що справжньою битвою буде не Тесла проти «нової сили», а всі виробники електромобілів проти застарілих авто.

Цуй Дуншу, генеральний секретар Китайської асоціації легкових автомобілів, заявив, що Tesla та її претенденти мають свої унікальні особливості та своїх лояльних покупців.

Зміни відбудуться на традиційному автомобільному ринку, де домінуючим є двигун внутрішнього згоряння. Виробники розкішних позашляховиків будуть стикатися з цим все більшим тиском.