Tesla змінила автомобільний світ, показавши, що електромобілі можуть бути високопродуктивними машинами. Ілон Маск навіть заявив, що його основною метою було зробити так, щоб інші автомобільні компанії йшли шляхом Tesla, перш ніж стати найціннішою автомобільною компанією у світі. Ми не маємо уявлення, чи має Маск досі той самий девіз, але європейські результати продажів електромобілів показують, що його бажання було виконано.

Саме цим питанням Маттіас Шмідт з Schmidt Automotive Research поділився у вигляді графіки нижче у своєму твіті.

Як бачите, Tesla почала домінувати на ринку електромобілів у Європі до жовтня 2019 року. До цього моменту найбільші обсяги електромобілів надходили від Renault, Nissan та Mitsubishi – трьох компаній, які Карлос Гон намагався об’єднати в альянс, який майже став єдиним.

Продаж електрокарів у 2020 році
Продаж електрокарів у 2020 році

З цього моменту продажі Tesla на Старому континенті досягли свого піку в грудні 2019 року та січні 2020 року. Продажі зростали до березня 2020 року, коли пандемія COVID-19 почала вражати Європу. Тоді продажі почали зменшуватися.

З серпня по вересень Tesla була перевершена альянсом, а також групою Volkswagen. VW ID.3 був введений на початку вересня, а продажі продовжували рости для німецького автовиробника і Renault, Nissan, Mitsubishi.

Tesla закінчила 2020 рік з близько 96000 автомобілів, проданими в Європі, що було досить близько до представленого Hyundai та Kia – близько 95000 одиниць. Renault, Nissan та Mitsubishi продали близько 135 000 електромобілів, а група Volkswagen зібрала 175 000 електромобілів, проданих минулого року.

Renault

На графіці ми бачимо, що однією з причин традиційних виробників автомобілів продавати електромобілі є одна з вимог досягати 95 г CO2 на кілометр. Як ми вже згадували в попередній статті, група Volkswagen розпочала продаж ID.3 ще до того, як її програмне забезпечення було повністю розроблене, щоб уникнути штрафу . Хоча в ньому було продано багато електромобілів, зусиль було недостатньо, щоб уникнути покарання.

Ви бачите, що на графіку представлені дані 18 європейських ринків (ринків до розширення ЄС 2004 року), Норвегії, Ісландії, Швейцарії, а також, якщо у вас виникли сумніви через Brexit, також Великобританії. Журналісти запитали у Шмідта причину цього.

Що ж стало причиною зменшення продажів Tesla, коли зросли продажі застарілих автовиробників?

Прихильник Tesla заявив, що це пов’язано з проблемами поставок, але інші коментатори заявили, що компанія не знижуватиме ціни, якщо зможе продати той самий автомобіль деінде за більші гроші.

Усі традиційні автовиробники, які продали більше електромобілів, ніж Tesla, мають європейські заводи для цих автомобілів. На даний момент нам залишається лише обговорювати причини і здогадуватися про те, що станеться після того, як Tesla почне виробляти машини в Німеччині. Робіть свої ставки.